A vadonatúj Toyota Corolla Cross-ban mutatkozott be, majd a nemsokára a márkakereskedésekbe is megérkező, három karosszériaváltozatban (a négyajtós Sedan, az ötajtós Hatchback és a kombi Touring Sports) elérhető modellfrissített Toyota Corolla is megkapta, most pedig már Európában is megkezdődik a gyártása a világ legfejlettebb, ötödik generációs öntöltő hibrid elektromos meghajtásának, amely egyszerre javítja a járművek teljesítményét és csökkenti széndioxid-kibocsátásukat. A Toyota Motor Manufacturing Poland (TMMP) és a Toyota Motor Manufacturing UK (TMUK) összesen 77,5 millió euró értékben ruházott be hét gyártósor korszerűsítésére, hogy alkalmassá tegye őket a világ legfejlettebb hibrid hajtásának gyártására.
A Toyota Európában is megkezdi a világ legfejlettebb, 5. generációs öntöltő hibrid elektromos hajtásláncainak gyártását az új Corolla számára. A legújabb, alacsony károsanyag-kibocsátású Toyota hibrid hajtásláncokat a Toyota Motor Manufacturing Poland (TMMP) és a Toyota Motor Manufacturing UK (TMUK) gyártja majd a TMUK és a Toyota Motor Manufacturing Turkey (TMMT) üzemeiben készülő megújult Corollához.
![](https://taxisokvilaga.hu/wp-content/uploads/2023/01/Toyota_otodik_generacios_ontolto_hibrid_elektromos_motor_gyartas.png)
Toyota ötödik generációs öntöltő hibrid elektromos motor gyártás
Az 5. generációs hibrid motorok és sebességváltók gyártása a lengyelországi üzem 77 millió eurós és az Egyesült Királyságban található gyáregyég 541 ezer eurós befektetései nyomán korszerűsített hét gyártósor beállítása után indulhatott meg. A TMMP hibrid sebességváltókat gyárt, beleértve az MG1 és MG2 motorokat, amelyek a hibrid váltó szerves részét képezik.(2) Ezeket a termékeket a TMUK-ban gyártott új, 1,8 literes benzinmotorral kombinálják, így létrehozva az 5. generációs hibrid hajtásláncot.
![](https://taxisokvilaga.hu/wp-content/uploads/2023/01/Toyota_MG2_motor.jpg)
Toyota MG2 motor
Ennek az 5. generációs Toyota hibrid technológiának könnyebb, kompaktabb és nagyobb teljesítményű elektromotorjai vannak, ami növeli az elektromos hajtás arányát a hibrid rendszerben. A továbbfejlesztett motorkalibrálásnak köszönhetően a jármű nagyobb teljesítményt, fokozottabb dinamizmust és jobb vezethetőséget biztosít, ami alacsonyabb széndioxid-kibocsátást eredményez az 1,8 literes változatnál. Az 1,8 literes motorral felszerelt hibrid hajtásrendszer összteljesítménye 140 lóerő, ami 1,7 másodperccel, 9,2 másodpercre csökkenti a 0-100 km/órás gyorsulást.
![](https://taxisokvilaga.hu/wp-content/uploads/2023/01/Toyota_otodik_generacios_ontolto_hibrid_elektromos_motor.jpg)
Toyota ötödik generációs öntöltő hibrid elektromos motor
Az új, 5. generációs hibrid hajtáslánc felváltja a 2018 és 2016 óta a TMMP-nél és a TMUK-nál korábban gyártott 4. generációs rendszereket. Az azóta eltelt időben a TME felgyorsította beruházásait a hibrid technológiába, és az elmúlt négy évben a az elektrifikált modellek aránya a Toyota teljes európai értékesítésében 30 százalékról 66 százalékra nőtt.
![](https://taxisokvilaga.hu/wp-content/uploads/2023/01/Toyota_MG1_motor.jpg)
Toyota MG1 motor
„A Toyota megfizethető, alacsony károsanyag-kibocsátású öntöltő hibrid elektromos járművei fontos szerepet játszanak páneurópai multitechnológiás stratégiánkban, amelynek célja, hogy mindenkit segítsen a széndioxid-kibocsátás csökkentésében. A hibrid technológia immár a TMMP-nél és a TMUK-nál gyártott motorok és sebességváltók 70, illetve 85 százalékában megtalálható, ami a Toyota hibrid termékek iránti folyamatosan növekvő vásárlói keresletet tükrözi.” – avat be Marvin Cooke, A Toyota európai gyártásért felelős ügyvezető alelnöke.
Toyota CE