Kapcsolat

Magyarország, 1039 Budapest, Rákóczi utca 8.

Keressen minket elérhetőségünkön.

[av_textblock size=” font_color=” color=” av-medium-font-size=” av-small-font-size=” av-mini-font-size=” av_uid=’av-kypkataj’ id=” custom_class=” admin_preview_bg=”]

Szórnak, tolnak, ekéznek, ha kell

 

A Magyar Közút szakemberei folyamatosan, ütemezetten végzik az országos hálózaton a hóeltakarítási és síkosságmentesítési munkákat. A közútkezelő járműveit azonban sok esetben szabálytalanul közlekedő autósok akadályozzák a munkavégzésben, amikor a gyorsforgalmi utakon konvojban haladó gépek közé hajtanak. Emiatt az elmúlt havazások során több baleset is történt- írja közleményében a társaság.

Szombaton az ország nagy részén várható havazás, hófúvás, így a közútkezelő gépei is folyamatosan az országos utakon teljesítenek majd szolgálatot, ezért a hasonló szituációk elkerülése érdekében arra kér mindenkit a Magyar Közút, hogy – a KRESZ szabályok szerint – ne előzzék meg a munkagépeket és tartsanak tőlük megfelelő követési távolságot.

A gyorsforgalmi utakon a hóeltakarítási és síkosságmentesítési munkákat konvojban végzik a szakemberek. Ilyenkor a belső sávban dolgozó jármű megy elöl, onnan ekézi a havat a külső sávba, ahonnan a mögötte jövő másik gép tolja le a havat az útról. A járművek között csak minimális távolság van, hogy a közlekedők ne kerülhessenek a járművek közé. Ennek ellenére a Magyar Közút tájékoztatása szerint általános jelenség, hogy a KRESZ előírásai ellenére megpróbálják szabálytalanul megelőzni: vannak olyan autósok, akik beállnak a hátsó jármű szórásterébe, amely így nem tudja a teljes pályaszélességet síkosságmentesíteni, ugyanis ilyenkor adott esetben a szabálytalan jármű oldalát, elejét sózzák a gépek, nem az utat. Az is általános tapasztalat, hogy a két konvojban haladó munkagép közé beállnak a szabálytalan autósok és utána már nem merik megelőzni az első autót, mert nem látják be a pályát a külső sávba ekézett hó, latyak miatt. Ugyanakkor, ha a két járműből álló konvoj hátul haladó teherautója megpróbálja kiengedni a beszorult járművet, akkor sokan megpróbálják követni a szabálytalankodó példáját és újabb autós állna be a munkagépek közé. Ezért is tartanak kis távolságot egymástól beavatkozás közben a járművek.
[/av_textblock]

[av_image src=’https://taxisokvilaga.hu/wp-content/uploads/2021/10/Budapestfolia_hirdetes.jpg’ attachment=’19022′ attachment_size=’full’ align=’center’ styling=” hover=” link=’manually,http://budapestfolia.hu’ target=’_blank’ caption=” font_size=” appearance=” overlay_opacity=’0.4′ overlay_color=’#000000′ overlay_text_color=’#ffffff’ copyright=” animation=’av-rotateIn’ av_uid=’av-kuehcr9o’ id=” custom_class=” admin_preview_bg=”][/av_image]

[av_textblock size=” font_color=” color=” av-medium-font-size=” av-small-font-size=” av-mini-font-size=” av_uid=’av-kypkjbid’ id=” custom_class=” admin_preview_bg=”]
Az ilyen helyzetek miatt januárban három baleset is érte a Közút munkagépeit. A berettyóújfalui, a kardosi és a szegedi mérnökségekhez tartozó eszközök kezelői nem sérültek meg és a technikában is csak kisebb anyagi kár keletkezett, de a helyszínelések miatt így is órákra kiestek a munkából.

Az előrejelzések alapján újra jelentősebb havazás és hófúvás is várható, elsősorban az ország dunántúli területen, erről bővebb és pontos információkat az Országos Meteorológiai Szolgálat www.met.hu oldalán szerezhetnek az érdeklődők.

A Közút továbbra is 12 órás váltott műszakokban, folyamatosan végzi majd a szükséges beavatkozásokat, ezért is kéri az autósokat, hogy a hasonló esetek elkerülése érdekében a KRESZ szabályai szerint közlekedve haladjanak a konvojban dolgozó munkagépek mögött és tartsanak tőlük megfelelő követési távolságot. Utazás előtt pedig mindenképpen tájékozódjanak a www.utinform.hu oldalon.

Cash/fotó: Magyar Közút

[/av_textblock]