Önvezető autókra szövetkezett a Google és Geely

 

 Az önvezető autóknak elsősorban a városokon belül taxiként lenne létjogosultságuk, éppen ezért fogott össze a Google leányvállalata és a kínai Geely – írja a Roadster.

A modern autóipar egyik legnagyobb kihívása, amit saját maga elé állított, az önvezető járművek fejlesztése. A legnagyobb autómárkák és techno óriások dolgoznak rajta évek óta, hogy sofőr nélkül közlekedő járművekben utazhassunk, és ennek valóra váltása felé tett most egy hatalmas lépést két jelentős vállalat.

A Google önvezető autókat fejlesztő leányvállalata, a Waymo fogott össze az egyik legnagyobb kínai autógyártó Geely új márkájával. A Geely érdekeltségébe tartozik többek között a Volvo és a Polestar is, de nem ezeket, hanem a Zeekr néven nemrég létrehozott prémiummárkát szemelték ki az önvezető járművek felelősének.

A Waymo és a Zeekr pedig meg is mutatta a közösen fejlesztett jármű terveit. A neve még nem ismert, de egy önvezető taxiról van szó, aminek egyterű formája rendkívül praktikus lenne a városi használatra. A letisztult stílusú, tágas utastérbe mind a két oldalt tolóajtón lehetne beszállni, az autót kormánykerékkel és nélküle is gyártanák.

A teljesen önjáró taxikra még jó néhány évet várnunk kell, de a Waymo mögött máris nagyon hosszú út áll. Még 2016-ban kezdték a közúti teszteket a Chrysler Pacifica egyterű speciálisan átalakított változatával, majd az elektromos Jaguar I-Pace-ből rendeltek nagyobb flottát. A Geely közreműködésével pedig még inkább a taxizásra szabott járművek születnek majd, amivel akár pár éven belül sofőr nélkül utazhatunk a világ metropoliszaiban.

Az önvezető járművek koncepcióját nemrég a Citroën is elővette, a francia autógyártó neves márkákkal fogott össze, hogy egészen új szintre emelje a városi közlekedést. A sofőr nélküli taxinál pedig csak a repülő taxi lehet különlegesebb, és ennek fejlesztése is rohamléptekben halad az utóbbi időben – derül ki az összeállításból.

Cash/fotó: Waymo