Az utasok 76 százaléka elégedett

 

A Budapesti Közlekedési Központ (BKK) reprezentatív kutatása szerint a fővárosban közlekedők 76 százaléka összességében elégedett a közlekedési eszközökön tapasztalt biztonsággal. A társaság több lépést is tett a biztonság növelése érdekében, ezzel együtt arra kéri az ügyfeleit, hogy ne habozzanak értesíteni a hatóságot, ha egy utastársuk segítségre szorul.

A BKK ügyfelei a konkrét megoldásra is egyértelmű választ adtak: 41 százalékuk szerint több biztonsági kamerára, 32 százalékuk szerint pedig több ellenőrzésre és biztonságot felügyelő személyre lenne szükség.

A Budapesti Közlekedési Központ egyik legfontosabb célja, hogy minél jobban alkalmazkodjon a fővárosban közlekedők igényeihez, elvárásaihoz, ezért több lépést is tett a biztonság növeléséért.

Egyre több biztonsági kamera működik a járműveken

Folyamatosan nő a biztonsági kamerával felszerelt járatok száma. Ma már alapvető feltétel a beszerzések során, hogy egy új járművön legyen kiépített kamerarendszer. Jelenleg

  • az autóbuszok 80 százalékán,
  • a metrószerelvények 80 százalékán,
  • a trolibuszok 45-50 százalékán, és
  • a villamosok 40 százalékán van kiépítve biztonsági kamera.

A videófelvételeket a járműveket üzemeltető szolgáltatók rögzítik szigorú törvényi előírások betartása mellett, melyet a rendőrség szükség esetén megtekinthet. Ezek az eszközök jelentősen gyorsítják az azonosítást.

Folyamatosan bővül az első ajtós járatok száma

A Budapesti Közlekedési Központ 2021 novemberében készített egy másik kutatást is. Ebben a felmérésben kifejezetten az első ajtós rendben közlekedő járatokról kérték a fővárosiak véleményét. A megkérdezett budapestiek 70 százaléka egyetértett azzal, hogy a BKK folyamatosan bővíti az első ajtós járatok számát. Sőt a megkérdezettek 55 százalékának kifejezetten tetszik ez a lépés.

Az eddigi tapasztalatok azt mutatják, hogy az első ajtós felszállási rend miatt jelentősen javul az utasok biztonságérzete. Az intézkedésnek köszönhetően jóval könnyebb a jogosulatlanul utazók kiszűrése is, hiszen a járművezetők már az utazás megkezdése előtt tudják ellenőrizni a jegyeket és a bérleteket.

Közös akciók, több ellenőrzés a járműveken

Ahogy azt a BKK ügyfelei javasolták, a társaság, különböző partnerprogramokkal növelte a helyszíni ellenőrzések számát. A Budapesti Közlekedési Központ stratégiai együttműködést kötött a Budapesti Rendőr-főkapitánysággal (BRFK). A két szervezet szorosabb szakmai kooperációval, közös kommunikációval, figyelemfelkeltő és edukációs videókkal növeli az utasok biztonságérzetét. Rendőrök ellenőrizték többek között az M2-es metró, az M4-es metró, a 4-es és a 6-os villamos utasait. A hatóság munkatársai minden hónapban, több napig különböző kerületekben és vonalakon folytatják ezt az akciót. Ugyanilyen fontos a Fővárosi Önkormányzati Rendészeti Igazgatóság (FÖRI) munkája. A közterületfelügyelők a BKK partnereként hatékony akciókat folytattak a Kelenföldi pályaudvar környékén, a Boráros téren, az Örs vezér terén illetve – sok egyéb mellett –, a 9-es és 99-es autóbuszok vonalán.

A társaság továbbra is megtesz mindent, hogy Budapest vonalain bárki, bármikor nyugodtan, biztonságosan utazhasson. Ehhez azonban fontos, hogy az utasok is figyeljenek egymásra, és ne habozzanak, ha egy utastársuk segítségre szorul. A Budapesti Közlekedési Központ arra kéri ügyfeleit, hogy probléma esetén a lehető leghamarabb értesítsék a járaton dolgozó jegyellenőröket, ennek hiányában a járművezetőt, vagy szükség esetén a rendőrséget – olvasható a közlekedést szervező gazdasági társaság közleményében.

Cash/fotó: BKK