Birtokba vehető a felüljáró

 

Átadták a forgalomnak a XIV. és a XV. kerületet összekötő, MÁV-vágányok feletti közúti hidat. A nehezítő körülmények dacára határidő előtt használatba vehetik az autóval közlekedők a felüljárót – írja a Budapesti Közlekedési Központ (BKK).

Sikeres volt az október 20-21-i próbaterhelés, így ismét áthajthatnak a zuglói Csömöri utat és az újpalotai Drégelyvár utcát összekötő felüljárón az autóval közlekedők. A statikus és a dinamikus terhelés mellett a felüljárón rezgésvizsgálatokat is végeztek, melynek során nem tapasztaltak a szerkezet rendellenes viselkedésére utaló jeleket. A felüljáró felújítása még tart, de a forgalom korlátozására már nincs szükség.

A felüljáró felújítása a tervek szerint halad, elkészült az alépítmények megerősítése, a károsodott betonszerkezetek helyreállítása, a pályalemez és a szegély szigetelése, a burkolati rendszer és a dilatációs szerkezetek cseréje, a vízelvezető rendszer javítása, valamint a zuglói hídfőnél lévő rézsűkúp kőburkolata. Az alépítmények környezetének befejező munkálatai vannak csupán hátra, melyek a felüljáró forgalmát nem érintik.

„Egy régóta elhúzódó felújítás végéhez közeledve nagy öröm számomra, hogy most átadjuk a Csömöri úti felüljárót a forgalomnak, ráadásul a tervezetthez képest korábban tudjuk ezt megtenni” – mondta el Tüttő Kata városüzemeltetésért felelős főpolgármester-helyettes. „A szerződést még az előző városvezetés készítette elő, de az ő terveikből nem derült ki, hogy a szerkezet nagyon rossz állapotban volt, így haladéktalanul cselekednünk kellett az itt lakók érdekében. Ezért olyan megoldást kellett találnunk, amivel a felüljáró biztonságosan használható, és amivel gyorsan el kellett készülnünk” – tette hozzá.

Horváth Csaba szerint a Csömöri úti felüljáró annak az örökségnek a szimbóluma, amit az előző fővárosi városvezetés hagyott ránk. „Az el nem végzett munka, a rossz előkészítés, a pénzhiány szimbóluma.” Zugló polgármestere hangsúlyozta: „A Csömöri-Drégelyvár felüljáró Zugló és Újpalota között ma még a legfontosabb közlekedési útvonal, és egész Budapest közlekedési hálózatában kiemelt szerepe van. Ez egészen addig így is marad, míg nem épül meg a 4-es metró a Bosnyák térig, majd tovább, Újpalotáig. Már csak ezért is jó lenne, ha a kormány a déli körvasút 300 milliárd forintos túlárazását inkább ideadná a metró meghosszabbítására.”

A XV. kerület polgármestere elsősorban a kerületben élők türelmét köszönte meg. „Nem lehetünk elég hálásak azért a türelemért, amire szüksége volt a környéken élőknek, hogy elviselték az elmúlt évek lezárását, amit az előző fővárosi vezetés hanyagsága okozott. Másrészről, a mai nap újabb bizonyítéka a jó városvezetésnek, a jó kerületi, fővárosi együttműködésnek. Ebben a ciklusban ugyanis már több dolog történt, mint a megelőző 2 fővárosi ciklusban: elkészült az M3 zajvédőfal hiányzó szakasza, megújult a Deák utca, csökkent a CT-vizsgálatokra várók várólistája, van alacsonypadlós villamos a 69-es vonalán, és most elkészült a Drégelyvár utcai felüljáró felújítása is. Ez mind közös sikerünk” – tette hozzá Cserdiné Németh Angéla.

„A Csömöri-Drégelyvár híd felújítását 2014-ben terveztette meg a BKK, majd 2019. november 9-én tudott szerződést kötni a közbeszerzési eljáráson nyertes Colas Közlekedésépítő Zrt-vel” – emlékeztetett a BKK Projektmegvalósítás igazgatója. Horváth László hozzátette: „A kivitelező sajnos a tervezettnél sokkal rosszabb állapotot tapasztalt a pilléreknél a beton fedőréteg eltávolításakor, a szerkezet állapota a vártnál lényegesen rosszabb volt, így nem volt elegendő a szerződés szerinti felszerkezeti felújítás (a hídpálya felújítása, szigetelése). A kivitelező egy hosszú élettartamú alátámasztással megerősítette a pilléreket, és elkészítette a felszerkezeti munkákat is. A mai napra ennek nagy része elkészült, így majd egy hónappal korábban át tudjuk adni a hidat a forgalomnak.”

A szűkös anyagi források ellenére a BKK elkötelezett a fejlesztések megvalósítása mellett. A nagyszabású, hosszabb ideig tartó korszerűsítési munkák, azaz a Blaha Lujza tér, a pesti Duna-part belvárosi szakaszának újjáépítése és a Lánchíd felújítása mellett az újpesti Rózsa utcában, az újbudai Péterhegyi úton, az angyalföldi Göncöl utcában, a rákospalotai Deák utcában és a budafoki Kossuth Lajos utcában idén nyáron indult a rekonstrukció a BKK beruházásában – ezeket előreláthatóan még ebben az évben visszaadják a forgalomnak. Az útfelújítási program további eleme az Üllői út Szarvas csárda tér és városhatár közötti, 4,2 kilométeres szakaszának korszerűsítési terve – olvasható a szolgáltató honlapján.

Cash/fotó: BKK