Mobiljegyet, bérletet „árul” és a HÉV is követhető

 

Újabb hasznos funkcióval bővült a FUTÁR-alkalmazás: az augusztus 30-i frissítése után már a MÁV-HÉV adatai is valós időben jelennek meg a budapesti közösségi közlekedést használók mindennapjait megkönnyítő, felgyorsult applikációban – írja közleményében a Budapest Közlekedési Központ (BKK).

A Budapesti Közlekedési Központ (BKK) elkötelezett a folyamatos fejlesztések megvalósítása mellett, így hamarosan már a mobiljegy is elérhető lesz az alkalmazásban, és számos új funkcióval bővül a program.

A MÁV-HÉV-adatok megjelenésének köszönhetően az applikáció felhasználói egyszerűbben tervezhetik meg az utazásukat. Pontos információk jelennek meg ugyanis a FUTÁR digitális felületein, valamint a HÉV viszonylatán található megállóhelyi kijelzőkön, és élőben lehet követni az okoseszközök képernyőjén a HÉV-járatok mozgását.

Az ügyfelek igényei alapján az év végén megújul, és ügyfélbarátabb felületet kap a BKK FUTÁR alkalmazása. Ügyfeleink már minden tizedik BKK-bérletet mobiljegyen vásárolnak, ezért a BKK saját alkalmazásán belül elérhető mobiljegyvásárlás funkcióval fogja támogatni, hogy a papíralapú termékek helyett egyre többen digitális jeggyel vagy bérlettel utazzanak. A tervek szerint a közeljövőben már az eseti utazáshoz igénybe vehető vonaljegy is elérhető lesz a mobiljegyben.

A FUTÁR-alkalmazás megújítása minden Budapesten közlekedőnek hasznos újításokat jelent majd. Előreláthatóan még az idén beköltöznek a BKK Info aktuális hírei az applikációba. Ennek köszönhetően percre kész forgalmi információkról, a legfontosabb menetrendi és járatváltozásokról azonnal értesítést kaphat a felhasználó. A fővárosban vonattal utazók teljeskörű utazástervezését pedig a Budapest-bérlettel igénybe vehető MÁV-START járatok megjelenítésével támogatja majd a FUTÁR a tervek szerint.

A jövő év elején további fejlesztések várhatók. Elérhető lesz többek között a kerékpáros útvonaltervezés, valamint a valós idejű újratervezés is, a megosztáson alapuló közlekedési eszközöket választók pedig térképen kereshetik meg a gyűjtőpontokat.

A FUTÁR-rendszer már csaknem hét éve, 2014 októbere óta szolgálja a fővárosban közlekedőket. Az elmúlt években ügyfeleink nagyon megkedvelték az alkalmazást: még a járványügyi intézkedések időszakában is havonta többmillió utazást terveztek meg az applikáció segítségével. Jelenleg több mint félmillióan használják a FUTÁR-t, és nemcsak a mobilalkalmazás, hanem a webes felület is népszerű.

A FUTÁR-alkalmazás legfrissebb, felgyorsult verziója már elérhető a Google Play áruházból és az App Store-ból, vagy ezen a linken is – olvasható a közleményben.

Cash/fotó: BKK