Avagy vérzivataros időkben előre – de semmiképpen sem előle – menekülj!
Alig egy hónapja írtunk arról (itt) , hogy csak a budapesti utcákról nagyságrendileg 2 ezer taxis hiányzik, hogy a nagyobb fuvarszervezők a tavalyi évben 50-60 százalékkal kevesebb fuvart közvetítettek ki.
2020. március 16 óta várunk arra, hogy felébredjen Budapest a covid-szendergésből, beinduljon az éjszakai élet, visszaálljon a repülőtéri forgalom, ellepjék a turisták a belvárost, a hoteleket, a bulinegyedet. Ilyen feszült várakozás közben minden egyes hírre, rezdülésre felkapjuk a fejünket és arra gondolunk hogy talán ez az, ami már a következő korszak kezdetét jelzi, talán magunk mögött hagytuk végre az előzőt.
Ebbe a csendes-feszült várakozásba toppant be a hírvivő – esetünkben Szilárd -, aki egy egyszerű mondattal nyitott, majd teljesen összezavart.
[av_dropcap2 color=”custom” custom_bg=”#edc70e”]SZ[/av_dropcap2] Új taxiscég alakult! Most léptem be. Illetve nem is. Nem fuvarszervező, hanem egy taxisok által alapított egyesület, amelyik fuvarszervezőként is működik.
[av_dropcap2 color=”custom” custom_bg=”#4c1223″]Ldz[/av_dropcap2]Szilárd! Lassíts! Akkor most érdekképviselet, vagy fuvarszervező? Azért a kettő nem ugyanaz!
[av_dropcap2 color=”custom” custom_bg=”#edc70e”]SZ[/av_dropcap2] Érdekképviselet, egyesület, fuvarszervező. Mindegyik egyben. Ebben az esetben mégis ugyanaz. Éppen ezért teljesen másképp csinálja majd, mint a többiek.
[av_dropcap2 color=”custom” custom_bg=”#4c1223″]Ldz[/av_dropcap2]Értem. És mit csinál másképp egy fuvarszervező, amelyik érdekképviselet és egyesület is egyben?
[av_dropcap2 color=”custom” custom_bg=”#edc70e”]SZ[/av_dropcap2] Például a tagdíj 37.500.-Ft-ról indul, és ahogy nő a létszám, úgy csökken a tagdíj a jövőben. A tiltás nem megváltható, viszont a tiltott napokra tagdíjat nem kell fizetni, hiszen ez idő alatt az egyesületi tag nem jogosult a szolgáltatást igénybe venni. Ügyfélszolgálat van, de nincs pénztár és nincs készpénz, minden befizetést utalással, vagy pénzintézeti befizetéssel kell teljesíteni. Az elektromos- és hybrid autók a címkiadás szempontjából semmilyen előnyt sem élveznek, vagy másképpen fogalmazva: a többi autót semmilyen hátrány nem éri! Sem az applikációban – mert van applikáció is! -, sem pedig a 0-24 órás diszpécser központon keresztül történő rendelés során nem különböztetik meg az autókat a hajtáslánc tekintetében.
[av_dropcap2 color=”custom” custom_bg=”#4c1223″]Ldz[/av_dropcap2]Elárulod nekünk az egyesület nevét? Vagy még nem publikus?
[av_dropcap2 color=”custom” custom_bg=”#edc70e”]SZ[/av_dropcap2] Budapesti Taxisok Saját Taxistársasága Egyesület az érdekképviselet teljes neve, a kezdőbetűket pedig kicsit megkeverve – talán már te is kitaláltad 🙂 -, BEST TAXI a pajzson olvasható rövid neve.
[av_dropcap2 color=”custom” custom_bg=”#4c1223″]Ldz[/av_dropcap2]Mikortól találkozhatunk az utcán is az új logóval?
[av_dropcap2 color=”custom” custom_bg=”#edc70e”]SZ[/av_dropcap2] A napokban indul be a központ és az applikáció, szeptember 1-től pedig teljes erőbedobással működik!
[av_dropcap2 color=”custom” custom_bg=”#4c1223″]Ldz[/av_dropcap2]Még egy utolsó kérdést engedj meg kérlek. Szerinted van létjogosultsága a mai helyzetben egy új taxis társaságnak? Bocsánat…egyesületnek?
[av_dropcap2 color=”custom” custom_bg=”#edc70e”]SZ[/av_dropcap2] Csak a magam nevében beszélhetek, de szerintem nagyon is van! Mindannyian érezzük, hogy növekszik a fuvarszám, egyre több a leintés az utcákon. És szükség van egy újfajta szemléletre is, olyan fuvarszervezésre, ahol valóban figyelembe veszik a mi (taxisok) érdekeinket is, nem csak a fuvarszervezőét.
[av_dropcap2 color=”custom” custom_bg=”#4c1223″]Ldz[/av_dropcap2]Köszönöm hogy benéztél, sok sikert kívánok az induláshoz!
Ldz