Nem állnak le a belsőégésű motorokkal

A héten mutatta be új modelljét a Bentley Continental GT Speedjét, ami kissé háttérbe szorította a luxusmárka technológiai vezetőjének elejtett félmondatát, miszerint nem kívánnak leállni a belső égésű motorok gyártásával, a szintetikus üzemanyagok fejlesztésére költenek.

A Porsche után a Bentley is a szintetikus üzemanyagok fejlesztésébe kezdhet. Matthias Rabe, a brit autógyártó technológiai vezetője legalábbis erről beszélt a vállalat éves konferenciája előtt:

„Szeretnénk, ha a belső égésű motorok még egy darabig velünk maradnának. Ennek érdekében vizsgáljuk a szintetikus üzemanyagok fejlesztésének lehetőségét, melyekből jelentős környezeti előnyünk származhat. Hisszük, hogy az elektromos járművek mellett az e-üzemanyagok is hatalmas előrelépést jelenthetnének. Egyelőre elemeznünk kell a költségeket és meg kell vizsgálnunk a folyamatokat, ám hosszútávon látok fantáziát a fejlesztésben – mondta Matthias Rabe az újságíróknak.

Mint arról korábban mi is beszámoltunk, a Porsche is fontosnak tartja a belső égésű motorok jövőjét, ennek megfelelően a Siemens Energy közreműködésével dollármilliókat költöttek egy tiszta szintetikus üzemanyag fejlesztésére. Az eredmény kezd kézzelfogható közelségbe kerülni, hiszen a stuttgarti autógyártótól származó információk szerint az új hajtóanyag 2022-től elérhetővé válhat.

„Dél-Amerikai partnereinkkel együttműködve jó úton haladunk. 2022-ben, nagyon alacsony mennyiséggel megkezdhetjük az első teszteket. Hatalmas beruházásról van szó, ehhez rengeteg időre van szükség. A szintetikus üzemanyagok kifejlesztése nagymértékben hozzájárul a közlekedési szektor károsanyag-kibocsátásának csökkentéséhez” – fogalmazott Frank Walliser, a Porsche sportautókért felelős ágazatának vezetője.

A Haru Oni elnevezésű projekt a szintetikus üzemanyagok ipari méretű fejlesztésének első fázisát jelenti. A tiszta gyártási folyamatokhoz a Chile déli részén megépülő szél-, hidrogén- és naperőműveket fogják használni. Az egység 2022-től léphet működésbe, a tervek szerint 2024-ig 55 millió liter szintetikus üzemanyagot tudnak majd előállítani. Ez a mennyiség 2026-ra elérheti a fenti adat tízszeresét is. Az újfajta üzemanyag bármely modern belső égésű motorhoz használható lesz. Az együttműködés eredménye akár 85 százalékkal kevesebb szén-dioxid kibocsátás is lehet.

Arról egyelőre nincs hír, hogy a Bentley befektetne a Porsche és a Siemens közös projektjébe. Adrian Hallmark, a brit vállalat elnök-vezérigazgatója az Autocarnak elmondta, 2030-ig számos új és frissített, belső égésű motorral hajtott modellt dobnak majd piacra.

„Napjaink olajszükségletét lehetetlen lenne e-üzemanyagokkal helyettesíteni. Az elektromos autók száma egyre növekszik, ezzel párhuzamosan csökkentenünk kell a belső égésű motorok ökológiai lábnyomát. Ebben az utazásban mi is részt vehetünk, ezzel segítünk a fenntarthatóbb közlekedési megoldások létrehozásában” – mondta a Bentley első embere.

Cash/fotó: Bentley, Porsche