63 millió flottaautó közlekedik Európában
Az EY nemzetközi tanácsadócég 16 iparág 600 autóflottájának futásteljesítményét, környezetre gyakorolt hatását vizsgálta. Ebből kiderült: jelentős részben a céges autókon múlik az élhetőbb környezetért vállalt kötelezettségek teljesíthetősége, mivel ezekből a járművekből ered a közúton kibocsátott káros anyagok csaknem fele.
Az EY nemzetközi tanácsadó cég a saját kutatásai alapján azt írta, hogy Európában 63 millió flottaautó közlekedik, ami az összes járműnek csupán 20 százaléka, de legalább kétszer annyit futnak az utakon, mint a magánhasználatú kocsik.
Becslésük szerint emiatt a levezetett távolságok 40 százalékát céges autók teszik meg. Hozzátették, hogy Európában az üvegházhatású gázok negyedét bocsátja ki a közúti közlekedés.
A közlemény a következő években az elektromos járművek terjedését valószínűsíti, köszönhetően az elektromos infrastruktúra fejlesztésének, a támogatásoknak és kedvezményeknek.
A belföldi fejlesztések folyamatosak, de az EY várakozása szerint a flottaüzemeltetésnek is jelentős része lesz abban, hogy Magyarország átálljon az elektromos meghajtásra – olvasható az autopro.hu cikkében.
A vállalati döntéshozóknak a céges járművek beszerzésekor egyebek mellett figyelembe kell venniük a töltési távolságot, a saját energiaforrás kialakítását, ám ehhez szükségük lehet külső szakértőkre is – olvasható a közleményben.
A hivatkozott kutatást az EY 16 iparág 600 autóflottájának elemzésével készítette az Eurelectric (Európai Villamosenergia-társaságok Együttműködési Szervezete) segítségével.
Számtalan külföldi példa tapasztlható, ahol nem csupán a személygépjármű flottákat, de több ezres nagyságrendű, egyéb szolgáltatásokat – karbantartó, futár, csomagküldő, – végző kis- és nagy haszongépjármű parkokat cserélnek a környezetkímélőbb hibrid vagy már teljesen elektromos energiát használó technológiákra. A kitűzött karbonsemlegesség, környezettudatos váltás nélkül nem érhető el.
Cash/fotó: trans.info