Kapcsolat

Magyarország, 1039 Budapest, Rákóczi utca 8.

Keressen minket elérhetőségünkön.

Eljön majd az a pont, mikor egyszerűen költséghatékonyabb lesz elektromos kisautókat gyártani

Bár végleges döntés egyelőre nem született az ügyben, egyre többen számítanak arra, hogy az Európai Unió lazítani fog a belső égésű motorok 2035-ös betiltásán. A Volkswagen szerint azonban így is lesz olyan szegmens, ahol az elektromos átállás az egyetlen járható út.

Erről Thomas Schäfer, a VW vezérigazgatója beszélt: a vezető szerint a Polo kategóriájában „elektromos lesz a jövő“. Ez főleg két ellentétes trend párhuzamos hatásának köszönhető.

Az egyik oldalon ott van, hogy az autógyártóknak folyamatosan egyre szigorúbb és szigorúbb károsanyag-kibocsátási előírásoknak kell megfelelniük. Bár ez segít a globális felmelegedés elleni harcban, rengeteg plusz költséget jelent a gyáróknak.

A másik oldalon eközben a villanyautók ára folyamatosan csökken. Lassan, de biztosan megérkeznek a piacra a ténylegesen megfizethető modellek, a trend pedig várhatóan még hosszú ideig folytatódni fog.

Mindez a Volkswagen palettáján is látható: jövőre 25 ezer euró (9,7 millió forint) alatti indulóáron érkezik a teljesen elektromos ID. Polo, amit 2027-ben a 20 ezer eurós (7,7 millió forint) ID. Every1 koncepció gyártásérett változata követ majd.

Persze ez a folyamat nem váratlan: a szakértők évek óta mondják, hogy egyszerűbb felépítésüknek és az akkumulátor-technológia fejlődésének köszönhetően a villanyautók egy idő után olcsóbbak lesznek a belső égésű motoros társaiknál.

Ahogy tehát a belső égésű motoros modellek fejlesztése egyre drágább, az elektromos autók ára pedig folyamatosan csökken, eljön majd az a pont, mikor egyszerűen költséghatékonyabb lesz elektromos kisautókat gyártani.

Forrás: totalcar.hu Kép: illusztráció