Benzines? Dízelmotoros? Sima hibrid? Konnektoros? Elektromos?

 

A „nagykép” alapján valóban fölényben vannak a hibridek. Érdemes azonban megkülönböztetni őket. Akkor már más lesz a végeredmény.

Megelőzték a hibridek a magyar újautó-piacon a benzineseket. Az év első hét hónapjában forgalomba helyezett autók majdnem 45,3 százalékát sorolták a hibridek közé, miközben a benzinesek közel 31 százalékos részt mondhattak magukénak. A dízeleké a harmadik hely 12 százalékkal. Majd a tisztán elektromosok következnek 7,3 százalékkal, utánuk pedig a plug-in hibridek (PHEV-k) majdnem 5 százalékkal. Ez azonban csak a “nagykép”, a részletek mást mutatnak.

Ahogy arról a hibrides összeállításunkban beszámoltunk, ezeket az autókat egy kalap alá veszi egyebek mellett az Európai Autógyártók Szövetségének (ACEA) statisztikája is. Ez azt jelenti, hogy a full hibrideket együtt számolják a mild hibridekkel (kisegítő vagy támogató hibridekkel), pedig jelentős eltérések vannak közöttük. Éppen ezért elkértük a Datahouse-tól a részletes idei adatokat, amelyekből kiderülnek a pontos számok.

 

Mégis a benzineseké a főszerep

  • Az év első hét hónapjában közel 72 ezer új autóra került rendszám. Ezen belül a benzinmotoros autók aránya kerekítve 31 százalékos volt, ez több mint 22 ezer autót jelentett. Így ezeké a legnagyobb részesedés.
Üzemanyagtípus Forgalomba helyezett új autók száma 2024 első hét hónapjában Részesedés az újautó-piacon
Benzines 22 079 30,7%
Mild hibrid 21 482 29,9%
Full hibrid 11 046 15,4%
Dízelmotoros 8590 12,0%
Tisztán elektromos 5235 7,3%
Plug-in hibrid 3343 4,7%
Egyéb 92 0,1%
  • A második hely a mild hibrideké, majdnem 30 százalékkal és kevesebb mint 22 ezer új autóval.
  • Majd a full (teljes) hibridek következnek 11 ezer feletti darabszámmal, ennek eredményeként 15 százalék feletti aránnyal.
  • Negyedikek a dízelek, amelyekből majdnem 9 ezret helyeztek forgalomba, ami 12 százalékos részesedéshez elég.
  • A több mint 5 ezer tisztán elektromos autó 7 százalék feletti részesedéssel zárták a januártól július végéig terjedő időszakot.
  • A plug-in hibridek pedig közel bő 3 ezres értékesítése majdnem 5 százalékos arányt jelentett.

 

A Datahouse részletes adataiból tehát az látszik, hogy a benzinesek után jönnek a mild hibridek, amelyek messze vannak a „fullos” társaiktól. A különbségekről volt kollégánk, Gajdán Miki írt részletesen az alábbi cikkben . Így a hibridek hatalomátvételéről azért korai beszélni, bár az tény, hogy a full hibridek részesedése jelentős: majdnem minden hatodik új autó ebbe a kategóriába sorolható.

A mild hibridek kiemelkedően jó eredménye pedig elsősorban annak köszönhető, hogy az autópiacon legnépszerűbb modellek közé tartozó Suzukikat – a Vitarákat és az S-Crossokat – ilyen meghajtással szerelik.

Forrás: totalcar.hu Kép: illusztráció