A taxis vállalkozók egy jelentős része még mindig a kézi számlázást választja a telefonnal, tablettel kiállítható elektronikus számla helyett.

 

Azt pedig mindannyian tudjuk, hogy az utas siet. Azért választotta a taxit. És ott akar kiszállni, ahol a taxi persze feltartja a forgalmat, vagy tilosban áll. Na ilyen körülmények közözött, az utas sürgetése és a többi autós türelmetlen dudálása mellett kellene pontosan, precízen kiállítani azt a számlát. Hát persze, hogy nem mindig sikerül.

Rontott számla esetén – ha azt még nem adtuk oda az utasnak – az eredeti példányt a tömbbe visszahelyzve, „rontott” vagy „storno” felirattal kell ellátni, és új számlát kiállítani.

A kézi számlákat négy napon belül fel kell tölteni az online számla rendszerbe. Itt szokott előfordulni a másik probléma, amennyiben a számla kiállítása tökéletes, de a feltöltésekor követtünk el valamilyen hibát. Például elírtuk a számlaszámot, a dátumot, vagy az összeget.

Ebben az esetben az onlineszamla.nav.gov.hu oldalon a számlára vonatkoztatva „technikai érvénytelenítést” kell alkalmazni. Fontos, hogy e mellett még egy nyilatkozatot is ki kell töltenünk, amiben részletezzük az érvénytelenítés okát. A technikai érvénytelenítés csak ebben az esetbe lesz teljes. Ezt követően természetesen újra, ezúttal jobban odafigyelve helyesen fel kell tölteni újra a számlát.

-oli-