Kapcsolat

Magyarország, 1039 Budapest, Rákóczi utca 8.

Keressen minket elérhetőségünkön.
IMO

Elképzelhető, hogy mire a szilárdtest akkumulátorok piacképessé válnak, valójában már nem jelentek számottevő előnyt a hagyományos társaikhoz képest.

A szilárdtest akkumulátor olyan, mint a magyar gazdasági fellendülés: évről évre megígérik, de aztán sosem lesz belőle. Pedig nap mint nap rengeteg mérnök dolgozik a papíron rendkívüli előnyökkel kecsegtető technológiával. Bár laboratóriumi körülmények között már több gyártónak is sikerült működő prototípusokat készítenie, a tömeggyártás már sokkal keményebb diónak bizonyul.

Wang Fang, a Kínai Autóipari Technológiai Kutatóközpont (China Automotive Technology Research Centre) tudósa négy fő területet állapított meg, amelyeknél a gyártók problémákkal szembesültek.

Ezek az ionvezető csatornák körüli bizonytalanságok, a bonyolult gyártási metódus, a biztonsági problémák és a tömeggyártási nehézségek. Bár a SAIC csoport 2025-re, a Toyota 2026-ra, a BYD pedig 2027-re ígérte a szilárdtest akkumulátorok kereskedelmi megjelenését, Wang Fang szerint a nehézségeket látva ezek a dátumok egyszerűen nem reálisak.

Egy másik probléma is akad, ami megkérdőjelezi a szilárdtest akkumulátorok jövőjét. Bár ez a technológia minden eddiginél nagyobb töltési teljesítményt és energiasűrűséget ígér, a jelenlegi akkumulátorok is folyamatosan fejlődnek.

A BYD például idén áprilisban jelentette be az 1000 kilowattos töltési sebességre is képes akkumulátorait és töltőit, amikkel 5 perc alatt 400 kilométerre elég áramot vételezhetnek a tulajdonosok. Az is elképzelhető tehát, hogy mire a szilárdtest akkumulátorok piacképessé válnak, valójában már nem jelentek számottevő előnyt a hagyományos társaikhoz képest.

Forrás: totalcar.hu Kép: illusztráció