Kapcsolat

Magyarország, 1039 Budapest, Rákóczi utca 8.

Keressen minket elérhetőségünkön.

Meglepően önzetlen taxis hírére kapta fel a fejét az online világ, a 28 éves sofőr tettei pedig nem csupán üres reklámfogások.

Abu-Dzabi nyüzsgő, légkondicionált plázák és nyolcsávos autópályák által fémjelzett világában egyetlen kézzel írt üzenet egy taxiban megmutatta, hogy a humanizmus még egy ilyen betonból és üvegből épült szürreális világban is ott rejtőzik.

A történet főszereplője nem egy olajsejk vagy egy techguru, hanem egy 28 éves pakisztáni sofőr, Jamshed Ali, akinek tettei erősebb marketingüzenetnek bizonyultak, mint bármelyik drágán gyártott reklámkampány.

Az Uber szolgáltatáshoz hasonló helyi online taxis alkalmazás, a Careem egyik szolgáltatója volt Ali, aki próbált kicsit többet adni a világnak egyszerű fuvaroknál. Autóján a jobb első ülés fejtámlájának hátoldalán egy üzenet várja az utasokat:

Ez egy Careem taxi, de ingyenes a mozgáskorlátozottaknak és a betegeknek. Ha nincs pénzük, az sem baj – elviszem őket. Ha boldoggá teszed a másikat, te vagy a világ legszerencsésebb embere.”

Ez a néhány sor indította el azt a lavinát, amely Jamshed Alit egyik napról a másikra az Egyesült Arab Emírségek egyik legismertebb sofőrjévé tette.

A történet 2024 novemberében, a Reddit nevű közösségi platformon indult. Egy utas lefotózta a feliratot, majd feltöltötte az egyik népszerű alfórumba. A kép órák alatt több ezer pozitív szavazatot gyűjtött, a kommentelők pedig azonnal elkezdték méltatni a névtelen sofőr önzetlenségét. A történet hitelességét csak fokozta, amikor maga Ali is megjelent a poszt alatt, megköszönve a támogatást.  

Ez a hitelesség az, amire a helyi média is azonnal lecsapott. A Khaleej Times szerkesztősége felkutatta Alit, és részletesen mesélte el történetét. Kiderült, hogy az üzenet nem puszta reklámfogás

Álma egy saját étterem volt, amire szorgosan gyűjtött, de csalás áldozata lett, és elvesztette a félretett összeget. Ezt követően csak a taxizás maradt, de a csapás nem szegte kedvét, és célja hogy segítsen azoknak, akik szorult helyzetben vannak.

Naponta 4-5 fuvart a saját zsebéből fizet, hogy segítsen a rászorulókon. Emellett minden utasának ásványvizet, nassolnivalót és telefontöltési lehetőséget kínál – olyan apróságok, amelyek messze túlmutatnak a fuvarmegosztó applikációk által előírt minimumon.

Máskor a hőségben buszra várakozókat fuvarozza, minden nap próbál segíteni valakinek. Amikor hirtelen elérte a digitális hírverés, ismerősei TikTok-, Instagram-oldal indítására buzdították, de ő nem élt a lehetőséggel, mert nem a sztárság volt a célja.

Csak azt akartam mutatni, hogy nem kerül sokba mások megsegítése. Nem kell gazdagnak lenned, hogy tégy valamit. Ha mindenki egy-egy aprósággal segítene másokat, akkor sokkal békésebben alhatnánk mindannyian” ‒ nyilatkozta a Khaleej Times oldalnak.

Forrás: vezess.hu Kép: illusztráció