Kapcsolat

Magyarország, 1039 Budapest, Rákóczi utca 8.

Keressen minket elérhetőségünkön.

Elképesztő kijelentés: egy villanyautó nagyobb szénlábnyomot hagy, mint három hibrid! Akio Toyoda, a Toyota elnöke ismét nyíltan bírálta az elektromos járművek kizárólagosságára épített klímastratégiákat. Egy interjúban hangsúlyozta: nem az elektromos hajtás az ellenség, hanem a szén-dioxid-kibocsátás – függetlenül attól, hogy azt milyen motor okozza.

Mégsem az elektromos hajtás a Szent Grál?

A Toyota vezetője szerint a közlekedés zöldítése nem oldható meg egyetlen technológia erőltetésével. Ehelyett egy úgynevezett multitechnológiás megközelítés lehet a kulcs a globális szennyezés mérsékléséhez – írja az Autoviny.sk.

A Toyota szerint a hibridek ökológiai hatékonysága még mindig alábecsült. Cégük becslése alapján egy elektromos autó körülbelül akkora szénlábnyomot hagy, mint három hibrid, ha az áramtermelés karbonintenzitását is figyelembe vesszük. Toyoda hangsúlyozza, hogy Japánban például az áram túlnyomó része fosszilis energiahordozókból származik, így az EV-k tömeges elterjedése akár növelheti is a CO₂-kibocsátást.

„Ha Japánban ma 9 millió autót villanyautóra cserélnénk, nőne a szénlábnyom” – figyelmeztetett Toyoda.

Tényleg a hibrideké a jövő?

A Toyota vezér szerint igen. Ezért nem mondanak le a hibridekről és a plug-in hibridekről sem, miközben fejlesztik az elektromos modelljeiket és a hidrogénes megoldásaikat is. A vállalat célja, hogy alkalmazkodni tudjon a különböző régiók energiaellátási és infrastruktúra adottságaihoz.

Néhány példa:

Aygo X Hybrid – új városi hibrid modell, kategóriájában a legalacsonyabb CO₂-kibocsátással.

Toyota RAV4 (új generáció) – már csak hibridként és plug-in hibridként kapható, hagyományos benzines verzió nélkül.

bZ4X és Touring változatai – a Toyota új, teljesen elektromos zászlóshajói.

A hibridek népszerűbbek, mint valaha

Miközben a tisztán elektromos autók piaci növekedése egyes országokban lelassult vagy stagnál, a hibridek folyamatosan emelkedő pályán mozognak. Ez a trend is megerősíti a Toyota pozícióját: az elmúlt öt évben a vállalat a világ legnagyobb autógyártójává vált.

Toyoda szerint a villanyautók fontos szerepet játszanak, de nem jelenthetik az egyetlen utat a zöld közlekedéshez. A hangsúlyt nem a marketingversenyre, hanem a mérhető környezeti hatásokra kell helyezni.

Forrás: blikk.hu Kép: Illusztráció