Áprilisban hatályba lépett az e-pénztárgépekről szóló rendelet, amely véget vethet a papírnyugta-korszaknak. A taxisok azonban ne örüljenek korán: a jelenlegi online pénztárgépek helyett előbb-utóbb egy újabb hardveres megoldásra lesz szükség (értsd: az online pénztárgép helyett egy másik kütyü a kocsiba…)
Jelenleg a pénztárgép használatra köteles vállalkozások (kiskereskedelmi üzletek, éttermek, szálláshelyek, taxisok, plasztikai sebészek, gyógyszertárak, masszőrök, konditermek stb.) összességében több mint 200 ezer online pénztárgépet használnak. Az online pénztárgépekről az e-pénztárgépekre történő átállás zökkenőmentességének biztosítása érdekében 2028. július 1-ig még használható az online pénztárgép.
Az online pénztárgépeknél előírt évi egyszeri kötelező szervizeléssel szemben az e-pénztárgépek szervizelése csak akkor kötelező, ha azt az üzembentartó kéri a forgalmazótól. A változás révén a vállalkozások évente átlagosan 25 ezer forintot
spórolhatnak meg (kérdés persze, hogy ez az új készülék mennyibe kerül majd…).

Az e-pénztárgép mellett szól az is, hogy az azt használó vállalkozás mentesül a bizonylatmegőrzési kötelezettség alól. Azt ugyanis átvállalja az úgynevezett nyugtatár, amely tíz évig tárolja a beérkezett adatokat.
Idén júliustól kétféle típusú e-pénztárgép használható: a felhő-, illetve a hardveralapú.
Az egyetlen megkötés az, hogy azok a vállalkozások, akik jelenleg online pénztárgép használatára kötelezettek (például a taxisok), azok júliustól vagy továbbra is online pénztárgépet használnak, vagy választhatják a hardveralapú e-pénztárgépet.
A hardveralapú e-pénztárgépekben egy adóügyi egység biztosítja a folyamatos adatkapcsolatot a NAV-val.
A felhőalapú pedig gyakorlatilag egy okostelefonra letölthető alkalmazás, amellyel a papírnyugtát használó vállalkozások nyugtánként legalább 10 forintot spórolhatnak
Forrás: NAV