Kapcsolat

Magyarország, 1039 Budapest, Rákóczi utca 8.

Keressen minket elérhetőségünkön.
  • A CATL második generációs Shenxing akkumulátora öt perc alatt 520 kilométernyi hatótávot képes felvenni, és még hideg időben is gyorsan tölthető.
  • A Freevoy Dual Power rendszer két akkucsomagot kombinál, akár 1500 kilométeres hatótávval, de csak akkor kapcsol be a második, ha az első lemerül.
  • A 2025 végére ígért nátrium-ion akkuk extrém hidegben is működőképesek, biztonságosabbak és olcsóbbak lehetnek a lítiumos változatoknál.

Az elektromos autózás legnagyobb ellenségei a töltési idő és a hatótáv, annak ellenére, hogy a mai villanyautók már a többség számára elegendő képességekkel rendelkeznek. De ettől függetlenül a technológia fejlődik, a CATL most bemutatott újdonságai pedig még kecsegtetőbb számokat mutatnak. A legfontosabb újításuk a második generációs Shenxing akkumulátor, amely képes felvenni olyan gyors töltést, hogy öt perc alatt 520 kilométernyi hatótáv kerüljön bele – ez 2,5 kilométer másodpercenként, vagyis nagyjából olyan gyors, mint egy hagyományos tankolás. Ez a teljesítmény még a BYD fejlesztését is lekörözi, amely öt perc alatt „csak” 400 kilométert ígér.

Az új változat ráadásul nemcsak gyors, hanem hidegben is bírja: mínusz 10 fokban is feltölthető 5-ről 80 százalékra 15 perc alatt, a teljes hatótáv pedig akár 800 kilométer is lehet. A CATL új aksija jól hangzik, viszont fontos megjegyezni, hogy ehhez szükséges egy olyan infrastruktúra is, ami ezt képes kihasználni – például a BYD új töltője.

A BYD új töltője már majdnem olyan gyors, mint egy tankolás

A CATL emellett egy új „Freevoy Dual Power Battery” rendszert is fejleszt, amely gyakorlatilag két akkucsomagot kombinál. Az első a hagyományos hajtásért felel, míg a második, olcsóbb segédakku csak akkor lép működésbe, ha az első teljesen lemerül. Ez a rendszer akár 1500 kilométeres hatótávot is biztosíthat. Viszont ennek a hátránya, hogy a segédakku lassabban tölthető, és kevesebb ciklust bír, de ritkábban is használják.

A harmadik nagy dobás a nátrium-ion technológia, amit 2025 végén kezdenek sorozatgyártani. Ezek az akkuk különösen hideg időben brillíroznak: mínusz 30 fokban is fél óra alatt feltölthetők 30-ról 80 százalékra, és -40 fokban is működőképesek maradnak. Emellett olcsóbbak lehetnek a lítiumos társaiknál, és biztonsági szempontból is jobbak: még ha félbe vágják őket, akkor sem füstölnek vagy gyulladnak ki.

Forrás: totalcar.hu Kép: YouTube