Kapcsolat

Magyarország, 1039 Budapest, Rákóczi utca 8.

Keressen minket elérhetőségünkön.

Közlekedési balesetet kockáztat meg, aki nyárra is fent hagyja a téligumit autóján – hívja fel a figyelmet az Allianz új közleményében.

Ezt bizonyítják a német ADAC autóklub kísérletei is, amelyek szerint a melegben a téligumi fékútja jóval hosszabb, mint a nyárié. A fékút azt a távolságot jelenti, amelyet a jármű a fékezés kezdete után tesz meg, mielőtt megállna.

100 kilométer per órás sebességről fékezve a különbség akár 16 méter is lehet. Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy míg a nyári gumikkal felszerelt jármű már álló helyzetben van, addig a téli gumikat használó autós még körülbelül 37 kilométer per óra sebességgel halad – árulta el Töreky Gábor, az Allianz Hungária Zrt. lakossági nem-élet biztosításokért felelős igazgatója

Vészhelyzetben ez akár végzetes is lehet.

A defektek kockázata is sokkal magasabb akkor, ha téli gumival autózunk nyáron, hiszen a gumi a mechanikus sérülésekre is érzékenyebb lesz, ráadásul gyorsabban is kopik. A szakemberek azt javasolják, hogy 7 Celsius-fok feletti tartós hőmérséklet esetén váltsunk nyárigumira.

A hideg hónapok után az akkumulátor és a fékrendszer alapos ellenőrzése is fontos. Az akkumulátor télen nagy terhelésnek van kitéve, ami csökkentheti hatékonyságát, ezért tavasszal érdemes ellenőrizni a töltöttséget és a csatlakozók tisztaságát. Ha télen többször is nehézkesen indult az autó, akkor tavasszal ajánlott lehet az akkumulátor cseréje, hogy elkerüljük a váratlan meghibásodásokat. A fékbetétek, féktárcsák és a fékfolyadék állapotának vizsgálata szintén alapvető fontosságú, hiszen a csökkent fékhatás jelentősen növelheti a baleseti kockázatot.

Forrás: 24.hu Kép: illuszráció