A Magyar Könyvelők Országos Egyesülete csütörtökön közleményt adott ki, amelyben leírták, hogy szerintük az Ügyfélkapu megszüntetését el kell halasztani.
„A jogalkotó nem engedi a Digitális Magyarország Ügynökségnek (DMÜ), hogy elhalasszák az Ügyfélkapu 2025. 01. 15-én éjfélkor való megszüntetését. Az Ügyfélkapu+ kötelezővé tételére állítólag azért van szükség, mert az eddigi egyfaktoros (login+jelszó) belépés állítólag »kevés«, bár erre bizonyítékot nem mutatott senki” – emelte ki közleményében a Magyar Könyvelők Országos Egyesülete.
Megjegyezték, hogy eközben az IDOMSOFT Zrt. december 4-én írt ki pályázatot az Ügyfélkapu helyébe lépő Ügyfélkapu+ második faktorának a bővítésére. Az eddig használatban lévő, QR-kódos, autentikátoros második faktorral kapcsolatban ugyanis felmérés készült, amely valószínűleg lesújtó eredményt mutathatott: alig vannak, akik értik, hogy az állam mit követel meg tőlük az elektronikus ügyintézéshez.
Az MKOE tapasztalatai szerint az állampolgárok még az autentikátor kifejezést sem értik, a QR-kódos regisztrációt pedig bonyolultnak, érthetetlennek tartják, ezért dönthetett úgy a DMÜ irányítása alatt álló IDOMSOFT Zrt., hogy bővíti a második faktort egy e-mailes bejelentkezéssel, amire még csak most írták ki a pályázatot. A pályázat részletei és a specifikáció az EPR oldalán jelent meg. Bár ígéretet kaptunk, hogy a pályázat kiírása előtt lesz egyeztetés, arra – ezek szerint – már nem volt idő.
Ez is mutatja, hogy az Ügyfélkapu megszüntetése elkapkodott lépés, azt el kell halasztani! – hangsúlyozzák.
Arról, hogy mit kell tudni az Ügyfélkapu körüli változásokról, és miképp kell az Ügyfélkapu+-ra regisztrálni, ebben a cikkben írtunk részletesebben.
Az ügyben kerestük a Miniszterelnöki Kabinetirodát, amint válaszolnak, frissítjük cikkünket.
Forrás: index.hu Kép: illusztráció