Olyan mértékűvé vált az elektromos autók eladásának zuhanása, hogy a gyártók kénytelenek teljesen átszervezni a korábbi terveiket, illetve eltolni a teljes elektromos átállás időpontját – írja vasárnapi cikkében az economx.hu., felidézve, hogy júliusban a német elektromos autó eladások 37 százalékkal csökkentek, ezzel tovább folytatódott az elektromos autók vásárlását ösztönző támogatások tavaly év végi megszüntetése óta tartó visszaesés.
A portál szerint a múlt hónapban az elektromos járművek svédországi regisztrációi is visszaestek, ami tovább fokozta az év eleje óta tapasztalható csökkenést. A Mobility Sweden adatai szerint az új elektromos autók regisztrációja 15 százalékkal csökkent a tavalyi év azonos időszakához képest – miközben Svájcban is 19 százalékkal visszaestek az eladások.
A Volkswagen augusztus elején közölte, hogy csökkentette a kapacitást a magas költségű németországi üzemekben, valamint jelezte, hogy módosíthatja az akkumulátorgyártás felfutásának ütemezését is. Európa legnagyobb autógyártója emellett leállította a munkaerő-felvételt, valamint olyan intézkedéseket vezetett be az üzemekben, amelyekkel 2026-ra 20 százalékos megtakarítást érnének el a rezsiköltségekben – írja az economx.hu.
A Ford a héten jelentette be, hogy leállítják egy teljesen elektromos hétszemélyes SUV fejlesztését, mivel meglátásuk szerint egy tisztán elektromos modell nem lenne képes egy éven belül nyereséget elérni a kínai gyártók által támasztott kemény verseny miatt. A lépés kapcsán a gyártó eddig 400 millió dollár költséget írt le, emellett további 1,5 milliárd dolláros kiadást jelenthet a jövőben a stratégiaváltás. Mindez nem meglepő azután, hogy a Ford az első negyedévben annyit bukott az elektromos autóknak szánt ágazatán, amennyi a vállalat nettó árbevétele volt.
A portál emlékeztet, hogy Nagy Márton nemzetgazdasági miniszter május végén egy konferencián elmondta: a legfontosabb európai gazdasági adat, hogy mennyi autót adnak el, és abból mennyi elektromos. „Semmi más nem mozgatja a magyar export számait sem, az elektromos autózáson múlik, hogy Európa talpra tud-e állni” – idézi a minisztert az economx.hu.
Nagy Márton elképzelhetetlennek nevezte, hogy még mindig nincs elektromos autózást szabályozó uniós direktíva, majd felidézte, a Nemzetgazdasági Minisztérium letett az asztalra egy összeurópai akciótervet, az elektromos autózásra való átállás felgyorsításáról – írja a portál.
Forrás: 24.hu Kép:illusztráció