Itt az új törvényjavaslat.

 

Franciaországból érkezett a hír, egy törvényjavaslat, amelynek célja a nagyvállalati flották szén-dioxid hatásának csökkentése. A jelenlegi törvénynél szigorúbb javaslat felgyorsítja a kibocsátásmentes járművekre való átállást, olyan célokkal, mint például a 95%-ban elektromos járművek 2032-ig.

A javaslat  a több mint száz járműből álló nagyvállalati flották szénlábnyomának csökkentését célozza meg. Ez a kezdeményezés szoros ütemtervet ír elő az elektromos átállásra és szankciókat vezet be azokra a vállalatokra, amelyek nem tartják be a megállapított időkeretet.

 

Már 2019-ben kitűztek egy célt, amelynek célja a vállalati flottákon belül legalább 70%-os arányban környezetbarát járművek üzemeltetése 2030-ig, de az érintett vállalatoknak eddig csak 40%-a csatlakozott ehhez a programhoz, mivel a törvény nem szankcionálta azokat, akik ezt nem tartják be. Ezzel a hibával szembesülve újabb változatot javasoltak, amelyet a Fenntartható Fejlődés Bizottsága nemrégiben hagyott jóvá és amelyet a francia parlament ebben a hónapban vitat meg.

 

Az új törvényjavaslat fő változásai között szerepel a „tiszta járművek” meghatározása, például azok, amelyek kevesebb, mint 20 g/km CO2-t bocsátanak ki, így ezt a kategóriát a teljesen elektromos autókra korlátozzák. Emellett felgyorsították az akkumulátoros járművekre való áttérési tervet, olyan célokkal, mint például az elektromos járművek 20%-a 2024-re, 95%-a pedig 2032-re.

A kiszabott büntetések az idő múlásával fokozatosan növekednek majd, 2000 euró/autóról indul a bírság 2025-től és 5000 euróig terjed 2027-től.

Forrás: autoszektor.hu Kép: illusztráció