Kapcsolat

Magyarország, 1039 Budapest, Rákóczi utca 8.

Keressen minket elérhetőségünkön.

Az Európai Közlekedésbiztonsági Tanács (ETSC) a kisteherautók vezetésére vonatkozó szabályok szigorítását szeretné elérni.

 

Az ETSC nyílt levélben fordult az Európai Parlament (EP) képviselőihez, amelyben a kisteherautó-vezetők (3,5 tonna megengedett össztömegig) szakmai képzésének szükségességére hívja fel a figyelmet. A nonprofit szervezet azt szeretné elérni, hogy az autóbusz-vezetőkhöz hasonlóan támasszon az EP szigorúbb szakmai követelményeket a kisteherautó-sofőrökkel szemben is – írta a Kreszvaltozas.hu.

 

Mindezt a kisteherautó-vezetők által okozott növekvő számú halálos és súlyos közlekedési balesetekkel indokolták. 2019-ben a halálos balesetek 11 százalékát okozták kisteherautók az Európai Unió útjain 2630 ember halálát okozva. Tízből négy esetben a halálos áldozatok gyalogosok, kerékpárosok és motorosok voltak.

 

Jelenleg B kategóriás jogosítvánnyal bárki vezethet kisteherautót. Az internetes vásárlások számának növekedése, a zsúfolt belvárosok egyre nehezebb megközelíthetősége, az éjszakai szállítások iránti növekvő igény és számos más körülmény, mint például a nehéz-tehergépjárműveket üzemeltetőket érintő súlyos sofőrhiány abba az irányba tereli a fuvarozókat, hogy ahol csak tehetik, a szállítmányaikat mindinkább kisteherautókkal juttassák el a célállomásig.

 

Az ETSC szerint a jelenlegi elnéző szabályozás is hozzájárul a kisteherautó-vezetők rossz munkakörülményeihez, és azok fenntartásához. Mindezek együtt szerintük jelentős közlekedésbiztonsági kockázatot jelentenek. Úgy vélik, a nagyobb és erősebb járművek nagyobb számú megjelenése a forgalomban úgy, hogy azokat B kategóriás jogosítvánnyal bárki vezetheti speciális képesítés nélkül, csökkentheti a gyalogosok és kerékpárosok biztonságát az utakon.

Forrás: origo.hu Kép: illusztráció