A részben vagy teljesen elektromos meghajtások vezető fejlesztőjeként ismert, eddig világszerte több, mint 25 millió, csak az idei évben több, mint 3 millió elektrifikált autót értékesítő Toyota globális „Mobilitás mindenkinek” jövőképének célja, hogy a többutas megközelítéssel „senkit se hagyjon hátra” azáltal, hogy az ügyfelek számára elérhető, alacsony és zéró károsanyag-kibocsátású mobilitási megoldásokat kínál, amelyek megfelelnek a különböző igényeknek.

 

A világ legzöldebb autógyártójaként ismert Toyota ezért multitechnológiás stratégiája keretében a különböző elektrifikált (öntöltő hibrid elektromos, plug-in hibrid elektromos, akkumulátoros elektromos és hidrogén üzemanyagcellás elektromos) és egyéb alternatív (hidrogén belsőégésű és e-üzemanyagokat használó) meghajtások a felhasználói igényekhez és a helyi infrastrukturális feltételekhez igazodó széles skáláját kínálja ügyfeleinek. A teljes, logisztika, a gyártás és a járművek helyszíni emisszióját is lefedő teljes karbonsemlegességre való áttérést Európában 2040-ben, világszinten pedig 2050-ben tervezi a környezettudatos japán autógyártó. A Toyota az ezekhez a célokhoz vezető út fontos pilléreként bemutatta jövőbeni akkumulátoros elektromos és hidrogén üzemanyagcellás járművek kibővített választékát, amelyek révén a vállalat várakozásai szerint az akkumulátoros elektromos Toyota és Lexus értékesítések Európában már 2026-ra meghaladják majd az évi 250.000 darabot.

Toyota Kenshiki Forum

 

A Toyota a napokban az immár hagyományosnak tekinthető, a közeljövő új modelljeit és technológiáit beharangozó Kenshiki Fórum elnevezésű eseményen mutatta be legújabb elektrifikált termékeit. A Kenshiki japánul betekintést jelent, és az idei, több mint 300 fős médiaközönségnek tartott rendezvény középpontjában az akkumulátoros elektromos és hidrogénüzemű járművek álltak, amelyek jelentős szerepet fognak játszani a vállalat multitechnológiás stratégiájában az elkövetkező években.

Mobilitás mindenkinek

A Toyota „Mobilitás mindenkinek” filozófiája és a vállalat elkötelezettsége, hogy 2040-re Európában, 2050-re pedig globálisan teljes karbonsemlegességet érjen el, vezérli az új termékfejlesztések során alkalmazott megközelítését.  A Kenshiki rendezvényen Simon Humphries, a Toyota márkaépítési igazgatója és formatervezésért felelős vezetője további betekintést nyújtott a vállalat gondolkodásmódjába: „Számunkra a mobilitás valójában a szabadságot jelenti. A szabadsággal együtt jár a lehetőség, és mi a Toyotánál hiszünk abban, hogy mindenkinek hozzáférést kell kapnia a mobilitás nyújtotta lehetőségekhez, bárhol éljen is a világon, bármilyen helyzetben, senkit sem hagyva hátra.” – fogalmazott Humphries.

A Toyota multitechnológiás, vagy másnéven többutas stratégiája megerősíti ezt a gondolkodásmódot, amelynek keretében az alacsony és zéró kibocsátású mobilitási megoldásokat úgy tervezik, hogy azok megfeleljenek a konkrét regionális igényeknek: olyan termékeket készítenek, amelyek kielégítik az ügyfelek igényeit, vagy megfelelnek a helyi infrastruktúrának, miközben elérhetőek maradnak, hogy senki ne maradjon le a karbonsemlegesség felé vezető úton. Humphries bemutatott néhány koncepciómodellt, amelyek a Lexus és a Toyota következő generációs akkumulátoros elektromos járműveinek sorát vezetik fel. Emellett elmagyarázta, hogy a gigacast padlólemez, az alkatrészek minimalizálása és az új Arene operációs rendszer kombinálásával megvalósuló új moduláris tervezési architektúra lehetővé teszi a tervezési szabadságot a teljes felhasználói élmény növelése érdekében.

A Kenshikin bemutatott jövőbeli akkumulátoros elektromos Toyota és Lexus járművek izgalmas sorozata a tervek szerint az elkövetkező években jelenik meg az európai utakon – köztük a Lexus LF-ZC, a Toyota FT-Se Toyota FT-3e, a Toyota Sport Crossover koncepció és a Toyota Urban SUV koncepció.

 

A karbonsemlegesség felé vezető út

A Toyota tavaly jelentette be, hogy 2040-re teljes karbonsemlegességet kíván elérni Európában. Ennek első lépéseként 2030-ra a vállalat európai üzemeinek és gyártási létesítményeinek karbonsemleges működését célozta meg. A következő mérföldkövet a 2035-re tervezett 100 százalékos széndioxid-csökkentés jelenti majd az új járművek értékesítésénél, 2040-re pedig teljes karbonsemlegesség a cél az értékláncban és a logisztikában – ahol a Toyota Európa már most is komoly előrelépést ért el azzal, hogy elkezdte a hidrogén üzemanyagcellás elektromos teherautók használatát Belgiumból Németországba, Franciaországba és Hollandiába vezető négy kulcsfontosságú logisztikai útvonalán.

Toyota Hilux Hybrid

Az akkumulátoros elektromos járművek kínálatának bővítése

Yoshihiro Nakata, a Toyota európai elnök-vezérigazgatója a Toyota Európa középtávú termékbevezetési tervét ismertetve kijelentette, hogy „miközben továbbra is többféle széndioxid-csökkentő technológiát kínálunk, folyamatosan növelni fogjuk az ügyfeleinknek kínált kibocsátásmentes járművek számát is”.

Európában a Toyota elektrifikált modelljeinek aránya az értékesítésekben már most is 71%-százalékos. Ez 2024-re várhatóan 75%-ra nő, és tovább fog bővülni, mivel az új akkumulátoros elektromos járművek egyre jelentősebb szerepet játszanak majd az értékesítési volumenben. 2026-ra a japán autógyártó mintegy 15 különböző zéró emissziós járművet kínál majd Európában csak a Toyota márka égisze alatt a személyautóktól a könnyű haszongépjárművekig. Eddigre az akkumulátoros elektromos autók eladásai a tervek szerint több, mint 20%-ot tesznek majd ki az európai Toyota eladásokból, ami több, mint évi 250.000 járművet jelent.

Toyota FT Se

A hidrogénre térve Nakata úr kifejtette, hogy a Toyota továbbra is bizakodóan tekint az európai mobilitás széndioxid-mentesítéséhez való hozzájárulásban betöltött egyedülálló szerepére, a növekvő infrastruktúra és a zöld hidrogén elérhetőségének lendületével. A Toyota hidrogénstratégiája több mobilitási ágazatra is kiterjed, a személygépjármű-szegmensben a vállalat a Mirai és a nemrég bevezetett, Európában egyelőre nem elérhető Crown modelleket kínálja.  A vállalat európai hidrogéntechnológiával kapcsolatos fejlesztéseit csokorba fogó Hydrogen Factory Europe a jelenlegi üzemanyagcellás technológiát teherautókba, buszokba, távolsági buszokba, hajókba és kisteherautókba integrálja, ezzel lefedve a kereskedelmi szektort, amint azt a Kenshikin bemutatott hidrogén üzemanyagcellás Hilux prototípus is mutatja. A hidrogéntechnológia elterjedése még nagyobb lendületet kaphat 2026-ban, amikor a Toyota piacra dobja harmadik generációs hidrogén üzemanyagcellás elektromos rendszereit.

Toyota FT 3e

A haszongépjárművek területén is érkezik a zöld offenzíva

A Toyota Professional könnyű haszongépjármű-kínálatát az új Proace Max teszi teljessé. A háromféle hosszúságban és magasságban kapható nagyméretű furgon biztosítja az ügyfelek számára a kívánt sokoldalúságot. Kisebb méretű testvéreihez hasonlóan az új Proace Max is elérhető akkumulátoros elektromos hajtáslánccal, amely 420 kilométeres hatótávolságot (WLTP) és hozzáférést biztosít a zéró károsanyag-kibocsátású zónákhoz. A Proace Max csatlakozik a nemrég megújult Proace és Proace City modellekhez, így az ügyfelek nagy, közepes és kis haszongépjárművek közül választhatnak – és mindegyik elérhető akkumulátoros elektromos hajtáslánccal. A legendás pickup Hilux a Toyota Professional flottának is fontos részét képezi, amely a Toyota európai kereskedelmi flottájának egyik fő pillére a minőséget, tartósságot és megbízhatóságot értékelő ügyfelek számára. Jövőre újabb lendületet kap, amikor bevezetik a 48 voltos hibrid elektormos rendszerrel ellátott változatot, amely nagyobb teljesítményt és nyomatékot biztosít, miközben 10 százalékkal javítja az üzemanyag-hatékonyságot. A Toyota Professional nagy lendületben van, és az európai eladások 2023-ra várhatóan több mint 140.000-re nőnek, ami több mint 20 százalékos növekedést jelent 2022-höz képest.  Az erős termékkínálat csak egy része az egyenletnek, a legfontosabb megkülönböztető tényező a kiskereskedelmi hálózat elismert ügyfélszolgálati kiválósága.

Lexus LF ZL

A Toyota a 2024-es Párizsi Olimpián kiemeli a környezettudatosság tematikáját

A Toyota hidrogénnel kapcsolatos fejlesztéseinek bemutatása után Matt Harrison, a Toyota Európa műveleti igazgatója kiemelte, hogy a 2024-es Párizsi Olimpián akár tíz hidrogénalkalmazás is üzemel majd. A Toyota a Nemzetközi Olimpiai Bizottság és a Nemzetközi Paralimpiai Bizottság világméretű mobilitási partnereként több mint 2650 elektrifikált járműből álló személygépjármű-flottát és 700 elektromos mobilitási megoldást biztosít a szállításra. Harrison kifejtette, hogy e megoldások között van 250 akadálymentesített személyszállító jármű (APM), amelyeket a 2024-es párizsi játékok számára újraterveztek, és Európában gyártottak, hogy jobban megfeleljenek a párizsi helyi követelményeknek.

Lexus LF ZC

 

„A járművet úgy tervezték, hogy célba juttassa utasait, és akadálymentesítésre szoruló embereket szállítson. A játékok után az APM-ek flottája a fenntartható párizsi örökségünk részét képezi majd.” – fogalmazott Harrison.

Forrás: Toyota CE