Az alábbi megállapodás szerintem erősen egyoldalú és sérti a versenyegyenlőséget is.
A megállapodás:
Egyoldalú mert:
- csak a taxisok kötelezettségeit említi,de nem biztosítja a jogaikat (a BKK térképén az A terminál előtt 12 helyet jeleznek-ez mondjuk sok is, a B terminálnál 6 helyet jelölnek, tehát erre a drosztengedély alapján még fizetünk is)
- a fenti felvételi pontokat nem biztosítják a taxik számára, ezeket rendszeresen elfoglalják más járművek
- nem életszerű, mert nem veszi figyelembe a taxi szolgáltatás sajátosságait (a fuvarszervezők által előírt minimális várakozási időt, kitáblázós utasfelvétel, vagy esetleg az utas még vár a csomagra miközben már megrendelte a taxit, sok csomaggal jön, időigényes a bepakolás, mozgássérült, idős, nehezen mozog)
- -néhány hiéna miatt gyakorlatilag hátrányba hozza az összes taxitársaságot, ezzel korlátozza az utasok választási lehetőségét a taxitársaságok közt.
Tehát a jelenlegi helyzet az, hogy a repülőtér utasfelvételéhez behajtó taxik 5 percet várakozhatnak ingyen és 5 perc letelte után, de még 30 percen belül már 3100 Ft-ért jöhetnek ki onnan.Van fuvarszervező akiknél, ha nem jön az utas akkor minimum csak 5 perc várakozás után adható vissza a cím. Másoknál vannak „kitáblázós” fuvarok is, ez sem fér bele az 5 percbe.
Ha a taxi körbe megy még az 5 perc lejárta előtt – hogy újra kezdhesse az 5 perc ingyenességet – az már fizetős, hiszen 1/2 óránként léphet be egyszer ingyenesen(ennek költsége is 5-600 Ft).
Ez a költség akkor is van, ha a taxis „megég” és az újabb címért 1/2 órán belül megy vissza.
Ezek a költségek nem átháríthatók az utasra, ez a taxis költsége, aki véleményem szerint ha egyszer kifizeti a 3100 Ft-os sarcot, meggondolja, hogy ezt megkockáztassa-e még egyszer.
Megértem és helyeslem is,hogy szeretnék a hiénákat végleg kiszorítani (itt jegyezném meg hogy már találtak megoldást, mert pár nap szünet után megint ott vannak), de jelen esetben a fürdővizet a gyerekkel együtt öntötték ki.
Üdvözlettel
Rostás Ákos