49 százalékkal több elektromos járművet adtak el a világon 2023 első fél évében, mint az előző év azonos időszakában – derül ki a Canalys szingapúri elemzőcég felméréséből. Kína egymaga felelt az összes eladás 55 százalékáért 3,4 millió eladott járművel, ez mégis lassulást jelentett az eladások számában: 43 százalékra esett vissza a növekedés a 2022-ben első félévében mért 118 százalékról.

 

Európában viszont rákapcsolt az elektromos autók piaca egy év leforgása alatt: míg 2022 első felében 9 százalékos volt a növekedés, egy évvel később már 34 százalékos. Az európai piacon értékesített új elektromos autók az összes eladás 24 százalékát tették ki, ez 1,5 millió autót jelentett fél év alatt, így minden helyi járműeladás 19 százaléka volt elektromos az idei első félévben.

 

Ebben az ellátási láncon belüli problémák megoldódása miatt megnövekedő kereslet is sokat segített. Amerika kicsit lemaradva áll a harmadik helyen 13 százalékkal, de az egy év alatt majdnem megduplázódó elektromosautó-eladások az egyik leggyorsabban növekvő piaccá tették a régiót.

A tisztán elektromos járművek és plug-in hibridek közös piacát a BYD kínai autógyártó vezette az idei első félévben 21 százalékkal, amely első lett anyaországában a maga 35 százalékos piaci részesedésével, Európában és Amerikában viszont nem tudott dobogós helyet szerezni.

Csak a tisztán elektromos autókat vizsgálva a Tesla volt a piacvezető, amely Amerikában az elektromos jármű-eladások 45 százalékáért, Európában pedig a 12 százalékáért felelt.

A 2023 első félévében eladott autók 16 százalékát tették ki az elektromos járművek.

Forrás: telex.hu Kép: illusztráció