Bemutatkozott a nagyközönség előtt a legendás Passat legújabb generációja. Több mint 34 millió eladott példányával a Passat – a Golf után, ám immár a Bogár előtt – minden idők második legnagyobb darabszámban értékesített Volkswagen-modellje a világon.
Minden új, de jellegzetesen Passat
Formavilága letisztult és erőteljes, azaz egyértelműen Passat és egyértelműen Volkswagen, mégis minden szempontból új. Az összesen három új, hálózatról tölthető hibrid (Plug-in Hybrid), illetve enyhe-hibrid (Mild Hybrid) hajtásrendszer, valamint az összesen öt, egyaránt turbófeltöltésű benzines, illetve dízel erőforrás kifejezetten gazdaságos és ügyfélközpontú választékot alkot. A csendes és tágas Passat Variant – amely extrafelszerelésként az új fejlesztésű Adaptív futóműszabályzás pro (DCC Pro) rendszerrel és új ergoActive ülésekkel (pneumatikus nyomáspont-masszázzsal) is rendelhető – különösen színvonalas kényelmet kínál. A digitális vezetőtér intuitíven kezelhető funkciói szintén teljes egészében új fejlesztésűek, kívánságra pedig az új Passat akár önállóan is parkolhat és nagy távolságokat tehet meg támogatott
Két új plug-in hibridhajás
Kai Grünitz, a márka igazgatótanácsának a műszaki fejlesztés területéért felelős tagja kiemelte: „A Passat kilencedik generációjának különösen innovatív műszaki alapjául a Moduláris keresztmotoros platform legújabb fejlesztési lépcsője (MQB evo) szolgál. Az MQB evo nagyfokú méretgazdaságosságának köszönhetően a Volkswagen ismét számos high-tech fejlesztést tehet széles körben, autósok százezrei számára elérhetővé.” Kiváló példája ennek a két teljes egészében új, 150 kW (204 LE) és 200 kW (272 LE) teljesítményű, hálózatról tölthető hibrid (Plug-in Hybrid) hajtásrendszer (eHybrid), amelyek az új, 19,7 kWh nettó energiatároló képességű akkumulátorral mintegy 100 kilométer tisztán elektromos hatótávot tesznek lehetővé. Ezzel az új Passat Variant a mindennapokban gyakorlatilag elektromos autóvá válik, amihez a rövid töltési idők is hozzájárulnak. A váltakozóáramú (AC) töltőpontokon a korábbi 3,6 kW helyett már 11 kW, míg az egyenáramú (DC) gyorstöltő állomásokon akár 50 kW teljesítménnyel is tölthető a Passat Variant eHybrid. Az elektromos motor és az új, különösen gazdaságos turbófeltöltésű benzinmotor (1.5 TSI evo2) együttese mintegy 1000 kilométer összesített hatótávot tesz lehetővé.
Új 48 voltos mild-hybrid
Szintén újdonság a Passat fedélzetén a 48 voltos mild-hybrid hajtásrendszer (eTSI 110 kW/150 LE), amely a jármű mozgási energiáját részben elektromos energiává alakítja, és a belsőégésű motor hajtása nélküli „vitorlázás” menetüzemmódját is lehetővé teszi. A hajtásrendszerek további programját 150 kW (204 LE) és 195 kW (265 LE) teljesítménnyel két turbófeltöltésű benzinmotor (2.0 TSI), valamint a 90 kW (122 LE)1, 110 kW (150 LE) és 142 kW (193 LE) teljesítményű három turbófeltöltésű dízel erőforrás (2.0 TDI) alkotja. Minden esetben az alapfelszereltség része a kettős tengelykapcsolós automata sebességváltó (DSG), a 195 és a 142 kilowattos változatok pedig már alapkivitelben a 4MOTION összkerékhajtással, míg a további kivitelek elsőkerékhajtással készülnek.
Új kijelzőrendszer
Az eleve igényes belteret is teljes egészében átdolgozta a Volkswagen: markáns megoldás a jól áttekinthetően elrendezett, nagyfelületű kijelző-környezet, amely egyszerre stílusos, funkcionális és progresszív. Műszaki alapjául a Moduláris infotainment-koncepció legújabb generációja (MIB4) szolgál, amely intuitív kezelést kínál, és amelyet következetesen a Volkswagen modellek vezetőinek kívánságai szerint alakítottak ki.
Támogatott parkolás
Az új Passat Variant a legkorszerűbb vezetéstámogató rendszerek választékával érkezik. Újdonság a parkolási asszisztensrendszerek választéka, amelyben az extrafelszerelésként rendelhető Parkolási asszisztens plusz (Park Assist Plus), a Parkolási asszisztens pro (Park Assist Pro) és a Parkolási asszisztens pro memóriafunkciója szerepel. A Parkolási asszisztens pro rendszerével az új Passat Variant okostelefonon keresztül, távirányítással is be- illetve kiállhat a parkolóhelyről, ha pedig a Parkolási asszisztens pro memóriafunkciójával is rendelkezik, a rendszer opcionálisan rögzítheti és elmentheti az egyes utak utolsó 50 méteres szakaszát. Amikor az autó ismét ennek kezdőpontjához – például az otthoni kocsibeálló bejáratához – ér, a rendszer felajánlja a beállás folyamatának átvételét, és az önálló kiállásra is lehetőséget kínál.
A DCC Pro világpremierje
A futóműtechnika immár új szintjét képviseli az Adaptív futóműszabályzás pro (DCC Pro), amely a lehető legmagasabb fokú dinamika és a legszínvonalasabb kényelem közötti széles szabályzási tartományával mércéül szolgálhat a középkategóriában. Mindez többek között a Volkswagen modellben először alkalmazott kétszelepes technikának köszönhető. Az új ergoActive Plus ülések tízkamrás pneumatikus nyomáspont-masszázzsal járulnak hozzá a magasszintű menetkényelemhez. Mindezeken túl az 50 milliméterrel hosszabb tengelytávnak köszönhetően hátul ugyancsak 50 milliméterrel nagyobb lábtér áll rendelkezésre, akár 1920 literes csomagterével pedig üzleti és szabadidős célokra egyaránt kiválóan használható, sokoldalú modellként szolgálhat az új Passat Variant.
Forrás: Porsche Hungaria