Kapcsolat

Magyarország, 1039 Budapest, Rákóczi utca 8.

Keressen minket elérhetőségünkön.

Felejthetetlen élményt szeretett volna az ötödik házassági évfordulóját guatemalai nyaralással megünneplő amerikai pár. Egy váltási hiba miatt ez meg is valósult, bár nem egészen úgy, ahogy azt elképzelték.

 

Teljesen letaglózódott” egy Costa Ricában nyaraló amerikai nő, miután közel 30 ezer dollárt – 10,4 millió forintot – számolt fel neki egy útért az Uber alkalmazása.

A rémálomba forduló álomnyaralásáról TikTokon is helyzetjelentést adó Dominique Adams a Newsweeknek mesélt arról, hogy mi történt vele, miután a repülőtérről a szállodájába vezető útért levontak a számlájáról 29 994 dollárt.

 

Az Egyesült Államokban élő Adams éppen a férjéhez tartott, hogy megünnepeljék az ötödik házassági évfordulójukat Guatemalában, amikor észrevette, hogy a legutóbbi fuvarjának a díját az Uber tévedésből amerikai dollárban vonta le a számlájáról Costa Rica-i colon helyett.

29 994 colon egyébként körülbelül 55 amerikai dollárnak – azaz nagyjából 19 ezer forintnak – felel meg.

Az igazán nagy baj azonban csak ezután jött. Amikor Adams a bankját és a fuvarszervező céget is megkereste a problémával, akkor egyik helyről sem kapott túl sok segítséget – így legatyásodva kellett megünnepelnie az ötödik házassági évfordulóját.

Határozottan aggódtam, hogy nem fogom visszakapni a pénzemet, mert az Uber és a bankom sem volt segítőkész, és nem nyújtott semmilyen megoldást. Folyamatos harcban voltam velük – mondta Adams, aki szerint a két cég egymásra mutogatott. Illetve a bankja őt is hibásnak tartotta az egészben, mondván, a tranzakció azért maradhatott a radarjuk alatt, mert a nő elővigyázatosságból figyelmeztette őket a Közép-Amerikába tervezett utazásáról.

 

A vétkes pénzintézet, az Altura Credit Union nevű kaliforniai székhelyű bank azután ismerte be a hibát és kért elnézést nyilvánosan, hogy Adams férje elkezdett panaszkodni a Twitteren.

Adams szerint a bank munkatársai azt javasolták neki, hogy lépjen kapcsolatba az Uberrel, de az ő ügyfélszolgálatuktól csak előre generált üzeneteket kapott válaszul. Ennek eredményeképpen nagyon kevés pénzük maradt arra, hogy kiélvezzék az évfordulós nyaralást.

 

Négy napig nem tudtunk hozzáférni a pénzünkhöz. Volt egy kis készpénzünk, amiből épphogy kijött a hajókirándulás és a szállítás, de ezen kívül a nyaralásunk lényegében félbeszakadt – panaszkodott Dominique Adams, akinek minden bizonnyal felejthetetlen élmény marad az ötödik házassági évfordulója. Bár nem pont úgy, ahogy elképzelte. Az utazásközvetítő cég egyelőre nem reagált nyilvánosan a bakira.

Hasonlóan járt ősszel egy manchesteri férfi is, ám ekkor nem a pénzváltással, hanem a helymeghatározással akadtak gondjai az Uber algoritmusainak.

Forrás: 24.hu kép: illusztráció