A részben vagy teljesen elektromos meghajtások vezető fejlesztőjeként ismert Toyota, leányvállalata, a Daihatsu, valamint a Suzuki (amelyben a Toyota néhány éve ugyancsak kisebbségi részesedést szerzett, és amellyel több területen folytat stratégiai együttműködést) együtt mutatták be közösen kifejlesztett akkumulátoros elektromos mini kishaszonjárművüket, amely egyelőre csak Ázsia bizonyos piacain lesz elérhető.

 

A három vállalat közösen fejlesztette ki a mini kishaszonjárművekhez megfelelő akkumulátoros elektromos rendszert a Suzuki és a Daihatsu kisméretű autók létrehozásában szerzett szakértelmének és a Toyota elektrifikációs technológiájának ötvözésével.

Daihatsu Hijet Cargo

A Daihatsu gyártja majd a járműveket, és a Suzuki, a Daihatsu és a Toyota is a 2023-as pénzügyi évben kezdi el forgalmazni saját változatát.

A Commercial Japan Partnership Technologies Corporation (CJPT) is részt vett a tervezésben, hogy elérjék a hatékony utolsó lépéses logisztika optimális specifikációit. A hatótáv egy feltöltéssel várhatóan nagyjából 200 km lesz, a három autógyártó pedig azon dolgozik, hogy olyan járművet hozzanak létre, amely teljes mértékben ki tudja elégíteni a szállítóiparban dolgozó ügyfelek igényeit.

Suzuki Every

A japán piacon nem szokatlan szögletes formájú mini áruszállító az úgynevezett ’last mile delivery’, azaz az ’utolsó kilométeres szállítás’ területén nyújt majd környezetbarát, zéró emissziós alternatívát. A Toyota változat Pixis Van, a Daihatsu kivitel Hijet Cargo, míg a Suzuki verzió Every névre hallgat majd.

Toyota CE