Túlzás nélkül mondhatjuk: a villanyautók komoly súlyproblémával küzdenek. Már egy átlagos elektromos modell is jóval nehezebb, mint egy hasonló méretű és kategóriájú belsőégésű társa, ám a helyzet a prémium autóknál durvul el a legjobban. Egy BMW i7 2715 kilót nyom, egy Mercedes EQS-nél 2810 kilóig pörög a mérleg, a Rolls-Royce Spectre súlya pedig épp csak 3 tonna alá várható.
A Dacia értékesítési, marketing és operatív alelnöke, Xavier Martinet szerint ez a tendencia alapjaiban hibás. “Ha komolyan vesszük az emissziócsökkentést, a hatalmas súly elfogadhatatlan. Őrültség megengedni, hogy két-károm tonnás autókat építsenek, melyekben egyetlen ember ül, aki napi [átlag] 56 kilométert vezet.”
Xavier ezután kiemelte: a Dacia tökéletesen szembemegy a fenti trendekkel, és nagy hangsúlyt fektet az autói tömegének csökkentésére. Ezt többek között azzal érik el, hogy modelljeikbe csak olyan extrákat és felszereléseket építenek be, melyekre az embereknek valóban szüksége van.
“Ez egy olyan filozófia, melyet az [elektromos] Springgel már megmutattunk, mely csak 975 kilót nyom. […] Ezt az autót átlagosan napi 40 kilométert vezetik, 29 km/h-s átlagsebességgel. Ehhez egyszerűen nincs szükség nagy és nehéz akkumulátorra vagy erős motorra.”
65 lóerőre piszkálták fel a Dacia Springet
Az se lesz gond, hogy a csomag feláras: a vásárlók 80 százaléka eddig is a legmagasabb felszereltséget választotta.
Az említett elektromos Dacia Spring egy négyüléses apró crossover, melyben egy kompakt 27,4 kilowattórás akkupakk bújik meg. A hatótáv városi használat mellett akár 305 kilométer is lehet, mely a gyártó szerint akár egy teljesen hétre is elég.
Forrás: totalcar.hu Kép: illusztráció