Szinte újra feltalálta az autósportot – és aratott számos győzelmet – a CUPRA az elmúlt négy év során. Kifejlesztette e-Racer versenygépét, azaz a világ első tisztán elektromos hajtásrendszerű túraautóját, illetve olyan viadalokon ért el sikereket, mint az FIA ETCR és az Extreme E sorozat futamai. A CUPRA olyan márka, amely génjeiben hordozza a versenyzést, komoly ambíciókat táplál a hosszú távon fenntartható autósport iránt.
A CUPRA törekvése, hogy 2030-ra teljes egészében elektromos márkává váljon, készen áll fejlődése következő szakaszára, és a 2023-as szezonban az ABT gárdájával közösen áll rajthoz a Formula E, vagyis a világ vezető elektromos autóverseny-sorozatának mezőnyében. Magától értetődő lépés ez a CUPRA számára, amint át szeretné formálni az autóversenyzés világát, bizonyítva, hogy az elektromosság és a teljesítmény tökéletesen illenek egymáshoz.
Az ABB FIA Formula E – a világ első tisztán elektromos FIA-világbajnoksága, illetve az egyetlen olyan sport-kategória, amely már indulása óta nettó nulla-kibocsátás minősítéssel rendelkezik – és a CUPRA ugyanazon géneken osztozva egyaránt igen sokszínű, ám azonos beállítottságú közönséget szólít meg. A technika- és innovációrajongók e csoportjában szinte egyesül a fizikai és a digitális világ. Akárcsak a CUPRA, hivatalos blokklánc-versenyjátékával a Formula E is jelen van a metaverzumban, miközben mindkét márka olyan érdeklődőket szólít meg, akik egyszerre értékelik a hosszú távú fenntarthatóságot, illetve fordulnak szenvedéllyel a versenyzés és a teljesítmény felé.
„A versenyzés a CUPRA génjeinek meghatározó eleme – mi pedig azért állunk rajthoz, hogy győzzünk” – hangsúlyozta Wayne Griffiths, a CUPRA vezérigazgatója. „Itt az idő, hogy megtegyük a következő nagy lépést, és csatlakozzunk a világ legnagyobb elektromos autósport-sorozatának mezőnyéhez, magam pedig alig várom már, hogy az ABT CUPRA Formula E csapata a világ legikonikusabb városainak szívében versenyezhessen. A Formula E egyedülálló versenysport-platform a világ vezető autógyártói számára, hogy intenzív érzelmeket ébresztve továbbra is igazolják: az elektromos autósport korántsem unalmas, sokkal inkább az extrém teljesítmények sportja.”
Robin Frijns (Hollandia) és Nico Müller (Svájc) pilótákat szerződtetve 2023-ra, az ABT CUPRA Formula E csapat részvétele az elektromos versenyplatformok „királykategóriájában” – a márka műszaki innovációs képessége globális bemutatásának a Formula E kínálta lehetőségével – óriási hatást fejthet majd ki a márkára. A csapat fő partnereiként az ABT és a CUPRA ismét megerősítheti kapcsolatát, a hajtásrendszer-technikát pedig a Mahindra Racing szállítja.
A CUPRA az Extreme E sorozatban már együttműködik az ABT gárdájával, mindkét márka az elektromos versenyzés úttörőjének számít. Az ABT jelentős sikereket ért el a Forma-E-ben saját csapatával, a CUPRA pedig az e-Racer, a világ első tisztán elektromos túraautója kifejlesztésével indult el az elektromos autósport útján. Jelenleg is zajló együttműködésük a CUPRA és az ABT azon közös víziójának bizonyítéka, amely az autó-motorsport világának a villamosítás kínálta „újrafeltalálásáról” szól.
Az e-Racer megalkotása után a CUPRA is csatlakozott az FIA ETCR Világkupához – azaz a világ első tisztán elektromos túraautó-bajnokságához –, ahol a csapat 2021-ben és 2022-ben is „duplázva”, egyaránt megszerezte a pilóták és a konstruktőrök bajnoki címét. 2022-ben a CUPRA EKS pilótái végeztek az első három helyen a szezon összesítésében.
A CUPRA részvétele az Extreme E sorozatban – vagyis az éghajlatváltozás által fenyegetett természeti környezetet hangsúlyozó, globális elektromos SUV-terepversenyeken – harmonikus kiegészítése azon útjának, amelyen az évtized végére kialakítandó elektromos kínálata felé halad. Mindeközben a márka maradéktalanul osztja a versenysorozat szervezőinek meggyőződését arról, hogy fontos kiemelni az éghajlatváltozás okozta problémákat.
Forrás/kép: Porsche Hungaria