Igazolások csak elektronikus úton?
Napról napra növekszik azoknak a taxis vállalkozóknak a száma, akiknek öt évig érvényes Tevékenységi Engedélyük (a köznyelvben csak taxiengedély) mostanában jár le.
Arról már többször hírt adtunk, hogy ezen engedély meghosszabbításához milyen okmányok szükségesek, ismétlésképpen összefoglaljuk:
- NAV „nullás” igazolás
- Székhely szerinti település adóigazolása (Budapestieknek kerületi)
- Budapestieknek a főváros adóigazolása
- Erkölcsi bizonyítvány
- Utasbiztosítás igazolása
Az újdonság az ügyintézésben, hogy egyre több azoknak a közlekedési hatóságoknak a száma, amelyek az adóigazolásokat papíron, kinyomtatva már nem fogadják el. Ragaszkodnak ahhoz, hogy az ügyfélkapuról lementett dokumentumokat elektronikus úton, emailben kapják meg. A tájékoztatás szerint ennek oka, hogy ezek az igazolások elektronikus aláírással, és ún. „időbélyegzővel” vannak ellátva, amelyek hitelességüket bizonyítják.
Általában a hatósági ügyintéző céges email címére kell küldeni az igazolásokat, akinek személye sokszor csak akkor lesz ismert, amikor már ott vagyunk a hatósági irodában ügyintézés céljából. Célszerű ezért ezeket az emaileket telefonunkon tárolni, hogy ott a helyszínen továbbítani tudjuk.
Akik nem rendelkeznek ilyen lehetőséggel, könyvelőjükön keresztül tudják a dokumentumokat továbbíttatni, fontos azonban, hogy ilyenkor a könyvelő „működési idejében” intézzék az ügyet.
Várható, hogy egyre több önkormányzati hatóság fog áttérni a nyomtatott igazolások bekéréséről az elektronikus ügyintézésre, célszerű erre felkészülni.
Az erkölcsi bizonyítvány eredeti példánya továbbra is hiteles nyomtatott formában.
-oli-