Erzsébetváros DK-s polgármestere közösségi oldalán jelentette be, megelégelte az ingyenes elektromos autók töltésével kapcsolatos „visszaéléseket”, így a jövőben már csak applikáción keresztül, nyilván rengeteg pénzért lehet a zöld járműveket tölteni.

 

 

 

Hétfőn reggel került nyilvánosságra a döntés, miszerint megszűnik az elektromos és plug-in hibrid autók ingyenes töltési lehetősége a VII. kerületben. Erzsébetváros DK-s polgármestere a Facebook-oldalán tette közzé a hírt, állítása szerint sokat kellett morfondírozni, mi is legyen a helyzettel, ugyanis szerinte sok volt a visszaélés.

Niedermüller Péter kijelentette, a bevezetés időpontjától már csak az Emobility Solutions nevű applikáción keresztül lehet az autókat tölteni a kerületben. Azt írta, sok visszajelzés volt azzal kapcsolatban, miért engedik, hogy akár a taxik akár a „nagyértékű elektromos autók” ingyenesen tölthessék járműveiket. Halkan megjegyeznénk, hogy tízmillió forint alatt elektromos autót nagyon nehéz manapság újonnan találni, úgyhogy érdemes elgondolkodni, hogy mit takar a „nagyértékű” Niedermüller szótárában.

Kétféle szemléletmódot kellett összevetnünk”

– kezdte magyarázkodását a polgármester, majd úgy folytatta, a dilemma az volt, hogy egyik oldalról „jó lenne ösztönözni a lakosokat, hogy használjanak környezetkímélőbb, elektromos töltésű járműveket”, míg a másik álláspont, hogy

szabad-e fenntartani egy olyan ingyenes juttatást, ahol az igénybevevők nem rászorultak, ráadásul a használók nagy százaléka üzleti vállalkozás (taxi)”.

Végül a magát amúgy rendkívül zöldnek valló kerületvezetés meghozta a nagy döntést és hétfőn reggel Niedermüller bejelentette, hogy már augusztus 1-jétől megszűnt az ingyenes töltés lehetősége.

Az önkormányzat tulajdonában álló öt töltőállomáson is csak applikáción keresztül lehet az autókat tölteni”

– zárta.

 

elektromos

 

Az autósok és a taxisok nem örülnek

Az ügyben megkerestük Metál Zoltánt, az Országos Taxis Szövetség vezetőjét, aki lapunknak úgy kommentálta a hírt, hogy elsősorban tiszteletben kell tartani az önkormányzat döntését, különös tekintettel abban az esetben, ha az ingyenes utcai elektromos töltők telepítési és üzemeltetési költségeit az Önkormányzat viseli.

Ha a jövőben egy applikáció használatán keresztül szeretnék szabályozni az ingyenes töltések számát és ebből nem zárnák ki a településen lakó zöldrendszámú autósok mellett a taxisokat sem, akkor érthető a szigorítás”

– válaszolta lapunk megkeresésére a szövetség vezetője. Hozzátette, ellenkező esetben a rendelet diszkriminatív lenne.

Magyarországon jelenleg 7500-8000 taxi üzemel, melyek 10 százaléka zöld rendszámos, azaz elektromosan tölthető gépjármű.

Metál Zoltán szerint egyre kevesebb az olyan kútoszlop, ahol díjmentesen lehet tölteni a környezetbarát autókat, állítása szerint ezeknél a töltőfejeknél sorban állnak az autók, függetlenül attól, hogy az taxi, csomagszállító vagy bármi egyéb.

Ez nem taxis-függő szemlélet, ez egyszerűen egy lehetőség amivel élnek a zöldrendszámos járművek üzemeltetői”

– közölte az Országos Taxis Szövetség elnöke.

 

 

Forrás: Mandiner

 

DD.