A legtöbb értékésítést a márka húzta be

 

A 2021-es világelső, a tavaly a kivonásokkal tisztított magyarországi újautópiacon is piacvezetőként záró Toyota januárban sem talált legyőzőre hazánkban: a teljes autópiacon épp úgy első helyet szerzett mint a Magyarországon maradó autókról valós képet mutató kivonásokkal tisztított piacon, előbbin impozáns, 13,9%-os, utóbbin elképesztő, 16%-os piacrészesedéssel – írja a Toyota News.

Toyota Yaris év autója

Erős rajttal indította az évet a Toyota: a teljes újautópiacon 13,9%-os piaci részesedést jelentő 1275 darabos, míg a kivonásokkal tisztított piacon történelmi, 16%-os piaci részesedést jelentő 1268 darabos újautó értékesítéssel végzett az első helyen az autópiac zöldülésének évek óta motorjául szolgáló japán autógyártó.

Toyota Yaris Cross

Lexus NX 450h+

Toyota Corolla Cross

A Toyota így a kivonásokkal tisztított piacon a magánvásárlók (19,9%-os részesedés) és a vállalati flottavásárlók (14,9%-os részesedés) körében egyaránt a legnépszerűbb újautómárkának bizonyult. A személyautók tekintetében ugyancsak a Toyota volt a legkelendőbb 15,8%-os részesedéssel, míg a haszongépjárművek között a második legnépszerűbb márka volt januárban, 17%-os részesedéssel.

Toyota Hilux GR Sport

Toyota bZ4X

Ez természetesen szegmensszinten is visszaköszön az eredményekben: a 2021-es „Év Autója“ Toyota Yaris épp úgy a legkelendőbb volt kategóriájában hazánkban 30,6%-os szegmensrészesedéssel, mint a RAV4 (36,3%-os részesedés), a Highlander (24,2%-os, a Land Cruiserrel együtt pedig 38,5%-os szegmensrészesedés), a Proace Verso (22,2%-os részesedés), a Proace City Verso (63,2%-os részesedés), és a 2022/2023-as ’Év Pikcuipja’ Hilux (44,1%-os részesedés).

Toyota Hilux év pickupja

Toyota Aygo X

Kategóriájának második legnépszerűbb autójának bizonyult a Corolla (25,6%-os részesedés), a Proace (20%-os részesedés), a Proace City (14,2%-os részesedés). Bronzérmesként futott be ezen felül a vadonatúj Yaris Cross, amelynek most érkeznek meg az első példányai (14,1%-os részesedés) a C-HR (9,9%-os részesedés) és a Land Cruiser (16,7%-os részesedés).

Toyota GR86

„A Toyota piacvezető szerepe a környezetbarát hibrid elektromos modellkínálatának köszönhető. Ami januárban egészen elképesztő, 16%-os piaci részesedést eredményezett számunkra a kivonásokkal tisztított magyarországi újautó piacon. Azt pedig még kimondani is hihetetlen, hogy januárban minden ötödik Magyarországban átadott új személyautó Toyota volt, ez egyes szegmensekben elért 30-40% feletti (sőt, a Proace City Verso esetében 60% feletti) részesedésről nem is beszélve.” – kommentálja a kivonásokkal tisztított januári magyarországi újautópiac eredményeit Varga Zsombor, a Toyota és Lexus márkák hazai kommunikációs vezetője.

Forrás: Toyota News