Száz töltésre alkalmas mobil állomások

 

Jogszabályi kötelezettség írja elő, milyen távolságonként kötelező elektromos töltőállomást kiépíteni a szolgáltatónak. Ahol elektromos hálózat már létezik ott ez nem gond, de ott, ahol a madár sem jár? A GM most azon dolgozik, hogy hidrogéntöltésű elektromos konténerekből töltene elektromos autókat.

A detroiti óriáscég évtizedek alatt vagyonokat ölt az üzemanyagcellák és a hidrogénhajtású autók fejlesztésébe. Az elképzelés lényege, hogy távoli, komoly elektromos hálózat nélküli helyeken hidrogénnel oldhatnák meg az elektromos autók töltését. Erre a célra szabvány konténer-formátumú töltőállomásokat hoznának létre, amelyek tartalmazzák a hidrogéntárolót, az üzemanyagcellákat, és magát a töltőt is. Ezt a GM el tudja képzelni utánfutó alapra szerelt könnyebb, és a talajra helyezett nehezebb változatokat is, de mind olyan méretűek és tömegűek, ami a közúti szállítóeszközökkel kezelhető.

A GM szerint az Empower nevű gyorstöltő például nyolc szabványos Hydrotec üzemanyagcella-blokkot tartalmaz, egyszerre akár négy elektromos jármű töltésére is alkalmas lehet, és több mint 100 villanyautót lehet belőle ellátni, mielőtt elfogy belőle a hidrogén.

Ilyen mobil villanyautó-töltőkből a General Motors, és partnere, a Renewable Innovations legalább ötszázat szeretne telepíteni az Egyesült Államokban 2025 végéig. Azt mondják, olyan közlekedési útvonalak mentén érdemes ezt a megoldást alkalmazni, ahol az évnek csak egy jól meghatározható időszakában növekszik meg az autóforgalom, például nemzeti parkokhoz és más üdülési célpontokhoz vezető utak kiszolgálására. Felhasználóként szóba jöhet a hadsereg is, de az amerikai egyenruhások egyelőre kivárnak – olvasható a totalcar.hu  oldalán.

Cash/fotó: hitechglitz.com