A NAV tájékoztat a hibás adatszolgáltatásról
Korábban semmilyen visszajelzés nem érkezett a NAV-tól arról, ha valamilyen technikai hiba miatt sikertelen volt a számláról küldött adatszolgáltatás. Lehetett ez téves adat, valamely mező kihagyása, vagy kommunikációs probléma. Októbertől azonban az adóhatóság rendszeresen tájékoztatja az online számlaadat-szolgáltatást küldő adózókat a sikertelen vagy hibás adatszolgáltatásaikról.
Ezután nem csak passzívan nyugtázza a rendszer, hogy nem sikerült befogadni a vállalkozás, illetve a számlázóprogram által küldött adatokat, hanem aktívan is megkeresik az adózókat, és tájékoztatják őket az adatszolgáltatási hibáról.
A kézi számlák utólagos feltöltésénél már a beírás közben jelzi a program az alapvető hibákat, ilyen esetben a feltöltést sem engedi. Mindig figyeljünk, hogy a művelet végén megjelenjen a „művelet sikeresen végrehajtódott” felirat.
Az online számlázás regisztrációjakor kötelezően meg kellett adni a vállalkozó, vállalkozás email címét. A NAV tájékoztatója az ügyfélkapus tárhelyre érkezik, de erről minden esetben értesítést küld az ott megadott email címre. Emiatt ma már nem működhet vállalkozás és egyéni vállalkozó érvényes email cím nélkül.
Nem csak működő email cím kell, hanem az érkező üzeneteket figyelemmel is kell kísérni. Az ügyfélkapus tárhelyen 30 napig olvasható az érkezett felhívás, tájékoztatás, utána törlődik (ha csak nem helyezzük át a tartós tárba). A fontosabb figyelmeztetések, hiánypótlásra való intézkedést igénylő felhívások általában kétszer is megjelennek. A hibás adatszolgáltatásról szóló üzenetek mindig valamifajta intézkedést kívánnak, ne hagyjuk figyelmen kívül.
-oli-