Eredményesen motiválhatók a brit fiatalok

 

Az Egyesült Királyság az ételek elvitelére vonatkozó kedvezményekkel és ingyenes taxizással ösztönzi a fiatalokat a koronavírus elleni oltás beadására – olvasható az ország egészségügyi minisztériumának közleményében. Hasonló ösztönzés valószínűleg a hazai piacon is eredményes lenne, és ugye tanulni senkitől sem szégyen. Hátha olvassák a külföldi ötletről a hírt hazai döntéshozóink is, és beveszik oltásra buzdító fegyvertárukba a taxiutalványt is.  

A brit kormánnyal együttműködő cégek közé tartozik az Uber, a Bolt, a Deliveroo és a Pizza Pilgrims. További ösztönzők lehetnek „a mobil oltóközpontokon oltott, és az NHS-en (Nemzeti Egészségügyi Szolgálat) keresztül foglaló emberek számára az utalványok és kedvezménykódok, valamint a közösségi médiában zajló versenyek és az éttermeknek szóló promóciós ajánlatok is” – tette hozzá a minisztérium.

Az olyan vállalatok, mint az Uber és a Bolt egyes ösztönzőket már korábban is alkalmaztak, az intézkedések azonban újra felbukkannak, mivel a fiatalok oltási hajlandósága a jelek szerint még mindig felülmúlja az idősebb generációkat.

A 80 év felettiek az elsők között voltak az országban, akik 2020 decemberében kapták meg az első oltást. Azóta az oltóközpontok fokozatosan haladnak lefelé, a fiatalabb demográfiai csoportok felé. A 30 év alattiak 2021 júniusában jutottak hozzá az első oltásadagjukhoz. A kormány közleménye szerint 18-29 éves britek mintegy 67 százaléka kapta meg azóta az első oltást.

Az Egyesült Királyságban összesen 84,7 millió adag oltóanyagot adtak be, ebből 46,7 millió ember (88,4 százalék) kapta meg az első adagot, 37,9 millió (71,8 százalék) pedig mindkét adagot – írja a CNN.

Az Egyesült Királyságban, a világ egyik legmagasabb oltási arányának hazájában, Boris Johnson miniszterelnök július 19-én szinte minden járványügyi korlátozást enyhített, ugyanakkor bejelentette, hogy szeptember a szórakozóhelyekre való belépés feltétele marad a teljes oltás, „miután minden 18 éven felülinek lehetősége lesz a teljes oltásra” – idézi a brit cikket a liner.hu.

„Bár látjuk, hogy fiatalok milliói lelkesednek az oltásért, még több fiatal felnőttre van szükségünk ahhoz, hogy megkapják azt a védelmet, amely családjuk és barátaik – és saját maguk számára is – óriási előnyökkel jár. Ezért szeretnék mindenkit emlékeztetni arra, hogy az élet néhány legfontosabb öröme és lehetősége valószínűleg egyre inkább a védőoltástól függ” – figyelmeztetett akkor Johnson.

A 12 éven felüli fiatalok oltását nálunk is érdemes lenne felpörgetni, hogy mire indul a tanév, a lehető legtöbben rendelkezzenek oltással. A pizza, a mozijegy mellett a taxiutalványok is ösztönözhetnék őket, miközben fuvart hozhatna a taxisok konyhájára is. Több mint megfontolandó!

Cash/fotó: Facebook