Hatezer töltőpontból egyelőre kettő található idehaza
A Shell a világ negyedik olajipari cége, amely világszerte hatezer töltőponton szolgálja ki az elektromos energiával működő járműveket. Hazánkban ebből mindössze kettő található. A multinacionális cég most elhatározta, 2025-re félmillió ponton válik elérhetővé náluk a villamos töltés. Ezt a már meglévő hálózatok felvásárlásával és újak telepítésével kívánja megoldani. Ebből már csak több jut nekünk is, mint egy pár
A hagyományos üzemanyagok értékesítésével foglalkozó cégek egyre inkább meglátják a fantáziát az elektromobilitásban. A Shell jelenleg világszerte 6000 töltőpontot (Magyarországon 2 db töltőoszlopot) üzemeltet. A vállalat töltőállomásai a saját, Shell Recharge néven üzemeltetett szolgáltatás mellett otthont adnak például az Ionity hálózat töltőszigeteinek is. Néhány hete jelentették be az Ubitricity hálózat felvásárlását is, amely több mint 2700 utcai töltőponttal az Egyesült Királyság egyik legnagyobb nyilvános töltőhálózat-üzemeltetője.
A cég friss sajtóközleménye hatalmas fejlődést prognosztizál a következő néhány évre a töltőtelepítések tekintetében. 2025-re 500.000 töltőpontra tervezik bővíteni az elektromos autó töltőhálózatukat. A villanyautó töltőhálózat fejlesztése mellett a Shell tervei között szerepelnek egyéb, a széndioxid-kibocsátást csökkentő beruházások is, így a bioüzemanyagok területén elért vezető szerepük kiterjesztése, további befektetések a megújuló energiatermelésbe, valamint a hidrogén üzemanyagtöltő állomás-hálózat fejlesztése is.
A Shell már az év elején bejelentette, hogy felvásárolja az elsősorban lámpaoszlopokba integrált elektromos töltőpontjairól ismert Ubitricity-t, tovább bővítve mindazon szolgáltatásainak körét, melyek az alacsonyabb/zéró kibocsátású közlekedésre ösztönzik az autósokat. Az Ubitricity az Egyesült Királyság egyik legnagyobb nyilvános töltőhálózat-üzemeltetője, ahol mintegy 13%-os piaci részesedést harcolt ki magának, de jelen van Németországban és Franciaországban, illetve más európai országokban is.
Innovatív megoldásaival leginkább olyan villanyautósoknak biztosít töltési lehetőséget, akik saját garázs vagy beálló hiányában az utcán kénytelenek parkolni. A lámpaoszlopok, illetve forgalomkorlátozó oszlopokba való beépítés ráadásul megtizedeli a kiépítési költségeket, és további helyet sem foglal el a járdából. A német cégben egyébként korábban a Honda is tulajdonrészt szerzett, így az speciális mérővel felszerelt kábeleket biztosít az ügyfeleinek, akik az utcai villanyoszlopokba telepített speciális csatlakozóból tudnak autót tölteni az otthoni áramszámlájuk terhére – olvasható a villanyautosok.hu oldalán.
A Shell, mely 2019-es bevételei alapján a világ negyedik legnagyobb olajcége, de az évszázad közepére karbonsemleges energetikai vállalattá szeretne válni, jelenleg több mint 1000 villámtöltőt üzemeltet körülbelül 430 benzinkútján, s leányvállalatai, partnerei által emellett további mintegy 185.000 töltőponttal gazdagítja a globális töltőinfrastruktúrát. A felvásárlás, melynek összegét nem hozták nyilvánosságra, még az idén megvalósul, s ezt követően az Ubitricity a Shell leányvállalataként működik tovább.
Ezekután talán bízhatunk abban, hogy hazai útjainkon közlekedő 27 ezer elektromos autónk számára is lesz elegendő töltőpont, mert ezen a területen igen gyengén állunk.
Cash/fotó: Ubitricity.co.uk