Ahhoz már hozzászoktunk, hogy a vállalkozásunkkal kapcsolatos ügyintézést az ügyfélkapun keresztül kell bonyolítanunk. Az egyéni vállalkozók ugyanis kötelesek elektronikus kapcsolattartásra.

Az azonban sokakra az újdonság erejével hatott, hogy emiatt már a vállalkozással semmiféle kapcsolatban sem lévő egyéb privát ügyeink is itt zajlanak. Ügyfélkapus tárhelyre küldik a gépjárműadóval kapcsolatos elszámolást, az önkormányzati értesítéseket, sőt már a közlekedési bírságot is!

Egyik kollégánk saját kárán tapasztalta meg, mennyire fontos figyelemmel kísérni a tárhelyre érkező üzeneteket. Történt, hogy tértivevényes ajánlott levelet kapott (ezúttal postait) a hatóságtól, hogy ugyan ballagjon már be egy kormányhivatalba, és adja le a gépkocsija rendszámát. Azt ugyanis kivonták a forgalomból.

Amikor az okoknak utánajárt, kiderült, hogy hónapokkal azelőtt közlekedési bírságot kapott gyorshajtás miatt. Az erről szóló határozatot annak rendje és módja szerint elküldték neki. Az ügyfélkapus tárhelyére. Később ezt a felszólítást megismételték szintén az ügyfélkapun. Kollégánk erre sem reagált, a bírságról nem tudott, így azt nem fizette ki, ezért a hatóság a hatályos rendeleteknek megfelelően kivonta a gépkocsit a forgalomból. A taxis vállalkozónak nem kis utánjárásába – és pénzébe – került, amíg újra taxit varázsolt forgalomból kivont autójából…

A tanulság: soha ne hagyjuk figyelmen kívül az ügyfélkapus tárhelyre érkező dokumentumokat! Nem kell naponta figyelgetni, hiszen mindenről értesítést küldenek az ügyfélkapun megadott email címre. Ezért fontos, hogy ez az emailcím élő legyen, és az arra érkező üzeneteket ne hagyjuk figyelmen kívül.

Vonatkozó jogszabály: 2015 évi CCXXII törvény, és a 451/2016 sz kormányrendelet

 

– oli –