Megkérik az árát

A negyedik generációs Suzuki Jimny sajátos életpályát futott be. Már több mint fél évszázada gurult le az első példány a gyártósorról. Legutóbb fiataloknak szánt buli-terepjáróként tűnt fel, majd idén, mint haszongépjármű köszönt be ismét.

 

A Suzuki 1970-ben dobta piacra a legkisebb terepjárók között hadrendbe állított Jimnyt. 1981-ben mutatkozott be a második generációs változat, és 1998-ban érkezett harmadik, míg a közelmúltban váltotta a negyedik generáció. A Jimnyről tudni kell, hogy igazi, kemény terepjáróképességekkel vértezte fel a gyár. Ami egy komoly terepjáróba kell, azt beleépítették. Így népszerűsége nem csak a fiatalok körében volt óriási, hanem az erdő, illetve terepjárók között is favorit volt.

A Jimny 2019 tavaszán bukkant fel Magyarországon, amikor a GL felszereltségi szintű, 5 fokozatú kéziváltós példányok 5,4 millió forintos bruttó alapáron kellették magukat. Sajnos csak rövid ideig, mert a Jimny hazai és egyben európai pályafutása már 2020-ban véget is ért, ugyanis a szigorodó európai károsanyag-kibocsátási normák keresztbe tettek az egyetlen 1,5 literes szívó benzinmotoros kivitelben gyártott típusnak.

Most azonban ismét kapható Magyarországon. Jimny. A divatos mini terepjáró kishaszonjárműként tért vissza a magyar Suzuki kereskedésekbe. A Japánban gyártott apróság kétüléses, raktér-elválasztó ráccsal, nettó 5,5 millió forintos kedvezményes áron lesz beszerezhető.

Az ötfokozatú kéziváltós, összkerekes, 100 lóerős 4 hengeres szívómotorral szerelt jármű bruttó ára 7 millió forint. A terepezőknek kiváló autó így ugyan csak két személyt tud hegyen-völgyön keresztülvinni, ám a fiatal bulizni vágyók szívét is megdobogtathatja megjelenésével.

Összehasonlításképp, a 130 lóerős 1,4 literes turbós benzinmotoros 48 V-os hibrid Suzuki Vitara, hazai ára 5,6-8 millió forint körül alakul. Ám terepjáró képességeik tulajdonságaik nem azonosak.

Mindenesetre a választék a Jimnyvel bővült.

 

Cash/fotó: Suzuki