Más a hiba a Hyundai és más az GM autói esetén

Az utóbbi hónapokban a Hyundai Kona esetén 17 db, a két márkanév alatt forgalmazott GM modellekből pedig 5 db kapott lángra. A Chevrolet Bolt, Opel Ampera-e és az elektromos Hyundai Kona modellek kigyulladásait többen a közös akkumulátorra vezetik vissza. A legfrissebb hírek szerint eltérő lehet a probléma kezelési módja. Mindkét gyártónál hasonló nagyságrendű autó (világszerte 77.000 db Kona és 69.000 db Bolt, valamint 9500 db Ampera-e) veszélyeztetett.  

A problémára mindkét cég visszahívást hirdetett, eleinte csak a hazai piacon. Később azonban a visszahívást a Hyundai kiterjesztette az egész világraés a GM is majd az Európában opel Ampera-e néven értékesített autókra is.

A szoftverfrissítés a Hyundai esetében egy kb. 10 perces akkutesztet jelentett, amelyet a töltés közben kb. 90%-os töltöttségnél hajtanak végre. A GM szoftveresen csökkentette az autók maximális hatótávolságát, mivel 95%-ra korlátozta az akku maximális töltöttségét. A GM hangsúlyozta, hogy ezt átmeneti megoldásnak, biztonsági óvintézkedésnek tekintik a probléma végleges megoldásáig – írja a villanyautosok.hu portál.

A múlt héten a dél-koreai sajtóban megjelent: a Hyundai kutatóintézetében megtalálták a tűz okát. Egyes pletykák szerint a problémát a cellákba épített szeparátor okozza, később azonban az LG ezt cáfolta, de a valódi okot egyelőre nem hozták nyilvánosságra. Néhány nappal később már olyan hírek jelentek meg, hogy Dél-Koreában nem csak a Kona, de az Ioniq modellekben, valamint 236 darab Hyundai által gyártott autóbuszban is akkumulátort fognak cserélni.

Mindeközben GM mérnökei azt ígérik: a legújabb szoftver verzió idejében észlelni tudja majd az esetleges vészhelyzetet, így biztonságosan visszaállítható a 100%-os töltés lehetősége. Az új szoftver 2021 áprilisára várható, addig továbbra is azt javasolják a Bolt tulajdonosoknak, hogy maximum 90%-ra töltsék az autót. Ehhez, aki még nem tette meg, kérje az aktuális szoftverfrissítést, esetleg használja a Hill Top Reserve, vagy a töltési szint korlátozása funkciókat.

Mint olvasható, a hatótáv növelése mindent felülír. Ám a biztonság csak fontosabb, mint 20-50 kilométer?! Ráadásul nem létezik egységes protokoll az elektromos illetve hibrid gépjárművek oltására sem, ami okozhat még fejfájást a mentésben résztvevőknek.

Cash/fotó: Facebook