Cirka 85 millió a Maserati MC20.

 Mint ahogyan a Tesla elektromos autócsodájáról sem gondolta volna bárki is, Magyarországon mégis létezik egy taxiként bejegyzett példánya. Így az sem kizárt, hogy a Maserati MC20-asból is egyszer csak elénk gördül egy sárga színű, szabadjelzős változat. Mérget ugyan nem vennék rá, de vélelmezem, Maserati flotta a világ egyetlen társaságnál sem fog működni, pláne ebben a pandémiás időszakban.

Maserati a közelmúltban leplezte le vadonatúj fejlesztésű szupersportkocsiját, a 2000-es évek közepén mindössze 50 példányban gyártott és a Ferrari Enzóra épülő MC12 szellemi örökösének tekinthető MC20-at, mely már Magyarországon is rendelhető. A Dallara szélcsatornájában tervezett újdonság hivatalos hazai alapára 84,2 millió forint.

A felfelé nyíló ajtókat kapott kétszemélyes olasz típus súlya alig 1,5 tonna, melynek 41 százaléka nyomja az első, 59 százaléka pedig a hátsó kerekeket. Érdekessége, hogy a karbonszálas utas cella mindössze 100 kiló, a motor pedig 220 kilogramm tömegű.

A 4,67 méter hosszú és alig 1,22 méter magas MC20 középre szerelt 3 literes V6-os biturbó motorja házon belüli fejlesztés. A 90 fokos hengerszögű, 8000-es maximális fordulatszámú erőforrás egy nyolcfokozatú duplakuplungos automata váltón keresztül 630 lóerős teljesítményt, illetve 730 Nm-es nyomatékot szabadít rá a hátsó kerekekre.

Az álló helyzetből 100 km/h-ra 2,8 másodperc alatt katapultáló rajtelektronikás Maserati 8,8 másodperc alatt tudja le a 0-200-at és a végsebessége 325 km/h. 100-ról 0-ra 33 méter alatt lehet lefékezni vele, és a sofőr a következő négy üzemmód közül választhat: GT, Sport, Corsa és Wet.

Az elöl 245/35 R20-as, hátul 305/30 R20-as gumikkal szerelt sportkocsi üzemanyagtankja 60 literes, a gyári vegyes átlagfogyasztása 14,8 liter 100 kilométerenként. A kormány mögötti digitális műszeregység 10,25 colos képátlójú, az első csomagtartóban 50, a hátsóban pedig 100 liternyi pakknak jut hely.

Mondom én: alacsony, nehézkes belőle a ki- és beszállás, főleg egy magas vagy éppen teltebb utasnak, nem is beszélve egy komplett családról – nincs is benne elég ülés. A csomagtartója nevetségesen kicsi, nem lehet benne elférni, pakolni. Zabálja az üzemanyagot. Gyorsul ugyan, mint a rakéta és meg is áll, de ez az utas gyomrát csak felkavarná, aztán takaríthatnám a belteret minden fuvar után. Akárhonnan is nézem, nem lesz ebből flotta – savanyú a szőlő…

 

Cash/fotó: Maserati