A 48 voltos mild-hibrid rendszerek terjedése miatt a hibrid hajtáslánc hírneve lehet veszélyben a szegmensben etalonnak számító gyártó szerint.
Ahogy egyre több autóba kerülnek 48 voltos, úgynevezett mild-hibrid rendszerek, a Toyota veszélynek érzi a hibrid autók nevének inflációját, hiszen a gyártók a marketingjükben jellemzően nem különböztetik meg a 48 voltos rendszereket a nagyfeszültségű, hagyományos hibrid rendszerektől, pedig a két technológia között igen komoly műszaki különbség van.
A Toyota szerint csak azokat a járműveket lenne szabad hibridnek hívni, amelyek esetében a kerekek közvetlen elektromos hajtása is lehetséges, nyilatkozta Sean Hanley, a gyártó Ausztrál marketingfőnöke. A 48 voltos hibrid rendszerekben ez egyértelműen nem lehetséges, így egyértelműen meghúzható lenne a határ.
Ausztráliában ugyan a Toyota valóban nem nevezi hibridnek a saját 48V-os rendszerét, V-Active rendszerként hivatkoznak rá és úgy gondolják, ezt kérdést más gyártóknak is hasonlóan kéne kezelniük.
Európában azonban a Toyota hibridként marketingeli a 48V-os rendszerrel szerelt Hiluxot, így ebben a kérdésben cégen belüli ellentét is akad, feltehetően az európai piac hibridekkel szemben való magas toleranciája miatt.
A Toyota valódi hibrid rendszerei valóban messze földön híresek a hatékonyságukról és a megbízhatóságukról, nemrég a MűhelyPRN műsorunkban is járt egy példány, amely már túl volt az egymillió kilométeren.
Forrás: totalcar.hu Kép: illusztráció