Kapcsolat

Magyarország, 1039 Budapest, Rákóczi utca 8.

Keressen minket elérhetőségünkön.

A vártnál kisebb kereslet miatt a Volkswagen-csoport átmenetileg szünetelteti több elektromos hajtású modelljének gyártását németországi üzemeiben, derül ki az Automotive News összeállításából. A zwickaui gyárban október 6-tól egy hétig nem készülnek majd villanyautók, így az innen származó Audi Q4 E-tron sem, mert a modellt súlyosan érintik az amerikai vámok. A konszern drezdai gyárában is állni fognak a gépsorok a jövő hónap első hetében, és mint a cégcsoport szóvivője elmondta, a vállalat a jelenlegi piaci helyzethez igazítja termelési ütemtervét.

A Bloomberg közlése szerint a Volkswagen ID.4 és ID.7 típusokat gyártó emdeni üzemében csökkentették az alkalmazottak munkaidejét és várhatóan itt is több napra leállítják majd a termelést a fenti okok miatt. Közben a Volkswagen-csoport augusztusban ismét az élre került az európai villanyautó-piacon, megelőzve ezzel a Teslát, de az akkumulátoros modellek összesített 15-16 százalékos piaci részesedése így is kisebb az iparág korábbi reményeinél, ezért a cégek jelentős túlkapacitással rendelkeznek.

Ez az oka annak is, hogy a Volkswagentől származó MEB-platformra épített Ford Explorer és Capri modelleket gyártó 1,8 milliárd euróért felújított kölni üzemben januártól ezer fővel csökkentik a dolgozók létszámát Az egyebek mellett az Alfa Romeót, a Citroënt, a Fiatot, a Peugeot-t gyártó Stellantis autóipari egyesülés szintén csökkenti a termelést hat európai üzemében, szintén az európai piaci viszonyok alakulása miatt.

A legnagyobb történelmi gyártók döntéseinek hátterében áll az is, hogy főként Németországban növekvő gyártási költségekkel kell szembenézniük, miközben az európai kereslet még mindig nem közelítette meg a koronavírus-járvány előtti mértéket, ugyanakkor a kínai gyártók fokozott kihívást jelentenek a nagy márkáknak.

A Volkswagen vezetése és szakszervezeti vezetői decemberben megállapodtak abban, hogy 2030-ig évi 700 ezerrel csökkentik a konszern németországi gyártói kapacitását és 35 ezerrel dolgozói létszámát. A zwickaui üzemből a következő 2-3 évben Wolfsburgba költöztetik a Volkswagen ID.3 és a Cupra Born modellek gyártását, de a jövőben is korábbi Trabantgyár helyén felépített telephelyen készül majd az Audi Q4 E-tron, illetve ez az üzem egy autó-újrahasznosítási projektnek ad majd helyet.

A Volkswagen-csoport villanyautó-gyártás lassítására vonatkozó döntéseinek sorába tartozik az is, hogy Hannoverben szintén az őszi időszakban öt napra leállítják az ID Buzz, illetve a T7 Multivan gyártását. Az osnabrücki gyár jövője bizonytalan, és az év végéig egy nappal rövidebb munkaheteket vezet be itt a cég, illetve októberben leáll majd a termelés egy hétre, mivel a kabriók iránti kereslet továbbra is alacsony. Ebben az üzemben készül a VW T-Roc Cabriolet, illetve részben a Porsche Cayman, illetve a Boxster is.

Forrás: telex.hu Kép: illusztráció