Kapcsolat

Magyarország, 1039 Budapest, Rákóczi utca 8.

Keressen minket elérhetőségünkön.
  • A Volkswagen is beszállna a hatótávnövelt villanyautók (EREV) európai piacára, ahol eddig csak néhány szereplő van jelen – a cél, hogy könnyebbé tegyék az átállást a villanyautózásra.
  • A VW szerint az EU-nak el kéne gondolkodnia azon, hogy a belső égésű motorok 2035-ös tiltása alól kivételt tegyen az EREV-eknek, mivel ezek továbbra is villanyautónak számítanak.
  • A sanghaji autószalonon bemutatott VW ID. Era tanulmányautó egy EREV SUV, amely 300 km-t tud tisztán árammal, de benzines rásegítéssel 1000 km-re is képes – hasonló rendszert saját fejlesztésben szánnak Európának.

A Volkswagen-csoport Európában is elkezdi komolyabban venni a hatótávnövelt elektromos autókat – mondta Martin Sander, a VW értékesítési vezetője a sanghaji autószalonon. A hatótávnövelős (EREV) megoldás lényege, hogy egy villanyautóba beépítenek egy kis belső égésű motort, ami nem hajt közvetlenül, csak generátorként működik, amikor az akku lemerül. Így az autó hatótávja jócskán megnő, és a költséges akkumulátoron is tudnak spórolni.

Európában most még csak a kínai Leapmotor és a Mazda kínál ilyen autót, de több gyártó is kacérkodik a technológiával, főleg mert egyre nehezebben tudják teljesíteni az egyre szigorúbb szén-dioxid-kibocsátási előírásokat a tisztán elektromos autók lassú terjedése miatt.

A VW-csoport vezére, Oliver Blume szerint az EU-nak el kellene gondolkodnia azon, hogy a 2035-ös, belső égésű motorokat tiltó szabály alól kivételt tegyen az EREV-ekkel. „Ilyenkor is egy villanyautóban ül az ember, csak épp nagyobb hatótávval, ami sok vásárlónak könnyebbséget jelentene az átállásban” – mondta Blume a VW saját rendezvényén, ahol megmutatták az első ilyen, egyelőre kínai piacra szánt modelljüket. Hozzátette: szerinte ez a technológia Európában is ütős lehet, főleg, hogy az autók alapja továbbra is tisztán elektromos platform.

A Volkswagen a sanghaji szalon előtt mutatta be az ID. Era nevű tanulmányautót, amely már EREV. Ez egy három üléssoros SUV, amely önállóan, csak akkumulátorról 300 kilométerre képes, de egy tank benzinnel további 700-at lehet vele megtenni. Az európai VW-modellek viszont nem ezt a kínai SAIC-val közös technikát kapják majd, a cég saját fejlesztésű rendszert tervez – mondta Sander.

Kínában egyébként már több nagy gyártó – a Geely, a Chery, a Leapmotor, az Xpeng és a Changan is – belevágott a hatótávnövelt villanyautók fejlesztésébe, miután a prémiumgyártó Li Auto nagy sikert aratott a kombinált megoldásával.

Forrás: vezess.hu Kép: illusztráció