Az Európai Unióban éves összevetésben 0,8 százalékkal, 10,6 millióra nőtt az eladott új autók száma tavaly. A hibridek taroltak.

 

Az EU négy vezető autópiacából háromban csökkentek az eladások, egyben pedig nőttek. Spanyolországban 7,1 százalékos emelkedést jegyeztek fel 2024-ben, míg Franciaországban 3,2, Németországban 1, Olaszországban pedig 0,5 százalékkal csökkent az új autók értékesítése.

A kizárólag akkumulátorról üzemelő elektromos autók (BEV) piaci részesedése tavaly 13,6 százalékra mérséklődött a 2023-as 14,6 százalékról. A dízelautók aránya 11,9 százalékra csökkent tavaly az előző évi 13,6 százalékról. A benzines autók 33,3 százalékos piaci részesedéssel megőrizték vezető helyüket, de részarányuk csökkent a 2023-as 35,3 százalékról.

Tavaly a második legnagyobb piaci szeletet a hibrid-elektromos autók (HEV) szerezték meg, 30,9 százalékos piaci részesedéssel, ami jóval nagyobb az egy évvel korábbi 25,8 százaléknál. A hálózatról is tölthető, plug-in hibrid (PHEV) autók piaci részesedése ugyanakkor 7,7 százalékról 7,1 százalékra csökkent.

 

Magyarországon tavaly 121 611 új autót adtak el, 12,9 százalékkal többet a 2023-asnál. A dízelautók eladása 12,5 százalékkal 14 674-re nőtt, míg a benzineseké 3,9 százalékkal, 36 280-ra csökkent. A BEV-autók eladása 47,7 százalékkal 8565-re emelkedett, a PHEV-autóké 2,8 százalékkal 5695-re nőtt, a HEV-autóké pedig 24,5 százalékkal 56 034-re bővült.

Forrás: vezess.hu Kép: illusztráció