A General Motors, amely eddig tízmilliárd dollárt fektetett be önvezető robottaxi projektjébe, úgy döntött, hogy mostantól inkább a vezetőtámogató rendszerek fejlesztésére összpontosít, amelyek fokozatosan lehetővé teszik majd az önvezetést.

 

Az amerikai autóipari óriás számításai szerint a döntéssel várhatóan évi egymilliárd dollárt takarít meg. A GM hosszú ideig dolgozott leányvállalatával, a Cruise-zal egy sofőr nélküli taxiszolgáltatás létrehozásán.

A projekt keretében az Egyesült Államok városaitól Tokióig terjedő terjeszkedést terveztek, a Cruise már kormány és pedál nélküli autókat is tesztelt.

 

A projekt azonban megbicsaklott 2023 végén egy San Franciscó-i baleset után, amikor egy nőt elütött egy ember által vezetett jármű, és egy Cruise robottaxi elé lökte. Az autonóm jármű nem észlelte az elé került gyalogost, nem állt meg, hanem méteren át vonszolta, mielőtt megállt.

A Cruise kezdetben nem tulajdonított nagy jelentőséget az incidensnek, ami ahhoz vezetett, hogy San Francisco városi hatósága megvonta a működési engedélyét, és ki kellett vonni a cég járműveit a forgalomból.

A Google testvérvállalata, a Waymo jár az élen jelenleg a robottaxi-iparban, több amerikai városban működik heti több mint 150 ezer utast szállítva.

Az Amazonhoz tartozó Zoox közben saját robottaxi szolgáltatásainak bevezetésére készül olyan városokban, mint Las Vegas és San Francisco.

Forrás: origo.hu Kép: YouTube