• Nehéz helyzetbe került a Nissan, vészüzemmódban működnek.
  • Munkahelyeket szüntetnek meg, csökkentik a termelést, új modelleket halasztanak el és eladják Mitsubishi-részvényeiket.
  • A Nissan tisztségviselői szerint legfeljebb 12-14 hónapjuk lehet hátra.
  • A Renault lassan kitáncol a Nissan mögül, aki új főbefektetőt keres.
  • A Honda nemrég együttműködést jelentett be a Nissannal.

 

Nehéz helyzetbe került a Nissan. Egy sajtótájékoztatón úgy fogalmaztak, hogy a vállalat vészhelyzeti üzemmódban van, amíg nem találnak új főbefektetőket. Addig viszont több nehéz döntést kellett meghozniuk. Például 20 százalékkal csökkentik a gyártási kapacitást. Emellett 9000 munkahelyet szüntetnek meg, elhalasztják több új modell bemutatását és megválnak Mitsubishi részvényeiktől.

 

A Nissan egyik tisztségviselője szerint mindössze 12-14 hónapjuk van, hogy biztosítsák fennmaradásukat – ezt később két másik magas rangú beosztott is megerősítette a Financial Times szerkesztőségének. Jelen állás szerint a Honda lehet a legesélyesebb arra, hogy a márka főbefektetője legyen.

Sokan ezt arra alapozzák, hogy a két japán vállalat most kötött fejlesztési együttműködést elektromos járművekhez. Az új főbefektetőre pedig azért van szükség, mert az eddigi partner a Renault kitáncolni látszik a Nissan mellől, ugyanis korábban a cég részvényeinek 46 százalékát birtokolta, ez az arány nemrég 40 százalék alá csökkent és a Renault tovább részvényeladásokat tervez.

 

Az együttműködést még augusztusban jelentették be, de a Nissan volt vezérigazgatója, Carlos Ghosn nem volt elégedett és akkor úgy nyilatkozott, hogy egy pillanatig sem tudja elképzelni, hogyan működik majd ez a két márka között, mert szerinte ez a Honda részéről egy álcázott hatalomátvétel lesz a Nissan és a Mitsubishi felett.

Forrás: totalcar.hu