Mostanában a csapból is az folyik, hogy megszűnik az Ügyfélkapu, helyette Ügyfélkapu plusz lesz. A napokban közöltünk erről részletes tájékoztatókat, ennek nyomán sokan nekifogtak a regisztrációnak. Nem mindenkinek sikerült…
A digitális átverések, kémprogramok és adathalászatok korában kénytelenek vagyunk elfogadni, hogy az Ügyfélkapunak is az eddiginél biztonságosabbá kell válnia. A banki szolgáltatásoknál már bevált kétfaktoros azonosításra valóban szükség lehet. Ugyanakkor igen szerencsétlen ennek az eljárásnak az időzítése. Januárban, és úgy általában május végéig a könyvelők nyakig vannak a munkával. Járulékbevallások, fordított áfa bevallások, kata adatszolgáltatás, majd később a személyi jövedelemadó és az iparűzési adó – sok feladat, kevés idő…
Ebbe a zsúfolt időszakba igazán nem hiányzott még egy tennivaló, mégis azt javaslom, ez ügyben egyeztess könyvelőddel, sőt – bármilyen egyszerűnek is tűnik az eljárás – kérd segítségét.
Néhány példát hoznék azoknak a köréből, akik már regisztráltak az Ügyfélkapu+ -ra – vagy legalábbis megpróbálták:
- Igen, letöltöttem az autentikációs programot a telefonomra, de most nem találom…
- Bejelöltem, hogy elmentem a törlőkódot, de nem mentettem el.
- Valami QR kódot kellett lefényképezni, ezt megtettem, de nem történt semmi…
- Párosítottad az Ügyfélkapu+ -t az autentikátorral? – Ja, azt is kellett volna…?
Sorolhatnám tovább a hibákat, amelyeknek közös eredménye, hogy a vállalkozó a régi ügyfélkapujába már nem tud belépni, az Ügyfélkapu+ -ba meg még nem.
És azért azt se feledjük, hogy vannak olyan vállalkozók, akiknek még egy email, sőt egy SMS megírása vagy olvasása is gondot okoz…
Szóval a jó tanács: ne babráld egyedül az ügyfélkapu+ regisztrációt, mert azért van benne buktató.
Könyvelőd szívesen fog segíteni a letöltésben és a további teendőkben is. Lehet, hogy ezért némi ügyintézési díjat fog kérni, de az még mindig jobb, mint egy elrontott művelet után végeláthatatlanul várakozni a kormányhivatalok ügyfélszolgálatain…
-oli –