„Ez a közel kétharmados győzelem mindennél többet mond” – kezdte Nagy Elek, a Magyar Kereskedelmi és Iparkamara új elnöke, aki Parragh Lászlót váltotta a vezetői poszton. Az új elnök gyökeres változtatásokat vázolt fel, és úgy fogalmazott, most jön el a „kamara reneszánsza”. Egyúttal arra is rávilágított, hogy hatalmas problémákat kell megoldani a mikro-, kis- és középvállalkozások (kkv-k) terén.
Nagy Elek napra pontosan tavaly ilyenkor adott interjút az Indexnek, akkor még a BKIK elnökeként. Akkor rámutatott, hogy van egy nagy baj, ez pedig az ellentét az országos és a budapesti kamara között. Túl autoriternek nevezte az MKIK akkori vezetését. (Lapunk információja az MKIK élén történt váltásról.)
Az új elnököt arról is kérdeztük, hogy miben lesz más az új működés az előzőhöz képest.
„A mai nap világosan megmutatta, hogy a területi kamarák változást szeretnének, és ennek a változásnak a zálogát a Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara elnökében látják“.
“Ez a közel kétharmados győzelem mindennél többet mond.
Tehát éppen ezért mi azon fogunk dolgozni, hogy egyben legyen a kamarai rendszer, nincs Budapest és vidék, mi egy ország vagyunk, egy kamarai rendszer” – válaszolta Nagy Elek. Az előző vezetéstől szerinte abban is különbözik majd az új, hogy egy csapatban dolgoznak és gondolkodnak, és ténylegesen a vállalkozásokat helyezik a középpontba.
Nagy Elek: Ez a kamara reneszánsza
„Talán nem véletlen, hogy a kamarai választáson mi azt mondtuk, hogy ez a kamara reneszánsza, mert a reneszánsznak az ember volt a középpontja, a mi reneszánszunkban pedig a vállalkozó lesz” – fogalmazott Nagy Elek.
Az a feladatunk, hogy ebben a nagyon nehéz helyzetben egy olyan rendszert építsünk fel, amire támaszkodhatnak a vállalkozók – fogalmazott. Elmondta, hogy a magyar kamara a tudásátadásra is nagy hangsúlyt fektet majd, de segítik a cégek exportképességének növelését is.
Hatalmas probléma: zsugorodnak a piacok
Az új MKIK-elnök a legnagyobb problémák között említette a piacok zsugorodását. Szerinte meg kell találni azokat a pontokat, ahol piacot tudnak találni a magyar vállalkozások.
Konkrétan megnézzük, melyek ezek a vállalkozások, és aztán megnézzük, milyen termékeik vannak, hol tudjuk azokat értékesíteni, és miben tudunk mi konkrétan segíteni nekik – árulta el. A másik fontos lépés pedig egy tudásalapú kamara felépítése lesz, mert ahogy fogalmazott: „Tanulás nélkül, tudás nélkül nem tudunk előrelépni.”
A változás lényegét hat pontban határozták meg.
Szerinte jó példa lehet Magyarország számára Szingapúr fejlődése, amely ország 50 év alatt vezető hatalommá vált, mert a tudásra fókuszáltak. „Ezt mi, magyarok meg tudjuk csinálni” – vallja az új elnök. Leszögezte, hogy a magyarországi cégeknek piac kell.
Meg kell találnunk, ha ez keleten van, keleten, ha nyugaton, nyugaton, ha délen, délen. De meg kell találnunk, és mi ebben partnerek leszünk.
Végezetül elmondta, hogy elsőnek a rendszert építik fel, és utána lépésről lépésre valósítják meg a célokat.
Forrás: index.hu Kép: illusztráció