A Lexus a Tokiói Autószalonon

 

A versenypályákon ’Morizo’ néven ismert Akio Toyoda, a Toyota igazgatótanácsának elnöke személyes részvételével fejlesztett LBX Morizo RR Concept világpremierjét a 2024-es Tokiói Autószalonon tartották. Ez az új LBX kompakt crossover különleges, sportosságra kihegyezett változata, amelynek megszületése felett a vállalatalapító Kiichiro Toyoda unokája, a vállalat történek legsikeresebb időszakát elhozó vezető Akio Toyoda személyesen bábáskodott, a cégvezér ugyanis szenvedélyes autórajongó és mesterpilóta is.

Lexus LBX RR Morizo

Az autó lelkeként szolgáló 305 lóerős (224 kW), turbófeltöltős és intercoolerrel ellátott 1,6 literes háromhengeres motor Direct Shift nyolcfokozatú automata sebességváltóval és elektronikusan vezérelt, állandó összkerékhajtással van szerelve. Az autó látványos sportos formavilágát tovább hangsúlyozzák az egyedi, exkluzív „Morizo” aláírással ellátott részletek.

A Tokiói Autószalonon a Lexus standján az LBX Morizo RR Concept mellett helyet kapott a limitált kiadású akkumulátoros elektromos RZ 450e F SPORT Performance tanulmány, és a vadonatúj GX 500 Overtrail JAOS tanulmány is látható lesz, amelyet a JAOS SUV utángyártott alkatrészekre specializálódott vállalattal közösen alkottak meg.

Az LBX Morizo RR Concept a Tokiói Autószalonon debültált, mint a Lexus vadonatúj kompakt crossoverének újraértelmezett, nagyteljesítményű verziója, amely a vezetőre és a vezetési élményre helyezi a hangsúlyt. Ugyanakkor a koncepció megőrzi a márkára jellemző alapvető, kifinomult vezetési élményt és formatervezést.

Az LBX konvenciókat felrúgó jellegének újabb dimenzióját adja, hogy a koncepciómodell a Toyota igazgatósági elnöke és mesterpilótája, Akio Toyoda – más néven „Morizo” – közvetlen közreműködésével készült. Toyoda elnök személyes betekintést nyújt a projektbe egy rövid videóban, amely alább tekinthető meg:

 

Az LBX Morizo RR Conceptet egy turbófeltöltős, intercoolerrel ellátott soros háromhengeres motor hajtja, amely 305 lóerős (224 kW) maximális teljesítményre képes, és mind a négy kereket elektronikusan vezérelt rendszeren és Direct Shift nyolcfokozatú automata sebességváltón keresztül hajtja.

Az autó minden kulcsfontosságú elemét a teljesítményre hangolták, beleértve a részleteket, a karosszériát, a felfüggesztést és a gumiabroncsokat. Az aerodinamika optimalizálása érdekében a fejlesztőcsapat a nagysebességű repülőversenyek világából származó technológiákat alkalmazott. A Lexus és a Toyota Gazoo Racing autószalonon való jelenlétének témájához igazodva a koncepciót egyedi részletekkel láttál le. Morizo jellegzetes sárga színe megjelenik az egységes orsó formájú hűtőrácson, a féknyergek, a biztonsági övek és a díszlécek esetében is. Az eredmény egy olyan autó, amely a laza luxus érzését testesíti meg, és egy megbízható társ megnyugtató, élvezetes tulajdonságaival rendelkezik.

Toyota CE